10 november 2012

Lilla hjälpredan, eller?

Lion är i en fas nu där han älskar att hjälpa till med allt. Att tända spisen är en av favoriterna. Så fort jag nämner att jag ska tända, så går han och plockar fram tidningar och hjälper till att lägga in både papper och ved. När jag sedan tänder backar han och säger baja, baja. Han vet så väl att han inte ska gå nära spisen när vi eldar i den:)
En annan storfavorit är att hjälpa till att plocka ur diskmaskinen. Han når preciiiiiiiis...
... och resultatet blir såhär:)

Tyvärr nöjer han sig inte med att plocka ur ren disk. Så fort diskmaskinen är öppen är han blixtsnabb dit och börjar plocka ur. Dessutom kan han öppna den själv om man inte stängt luckan helt. Men stänger man den helt så sätter han på den, då han inte kan låta bli att trycka på knapparna! Så kommer ni på besök och får fram skitna bestick, så vet ni varför;)

På tal om knappar förresten... Lion har når precis upp till strömbrytarna nu, men bara i underkant. Så han har fullkomlig dille på att släcka lampor i huset. Naturligtvis är hans största favorit knappen i badrummet, när jag står och sminkar mig! Jag kan inte stänga ute honom, utan måste ju sminka mig med öppen dörr, där Lion ständigt kommer och släcker lyset för mig. Linus vill då vara duktig och tänder och så håller de på... Brukar ju naturligtvis också resultera i bråk mellan de små. Ja, ja, det är väl bara en fas;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar