20 november 2011

Efter 1 vecka i huset...

I helgen fick vi grym hjälp av min mamma och Niclas föräldrar som var i lägenheten och skötte flyttstädningen. TACK, TACK, TACK!!! Dessutom fick vi lite hjälp med barnpassning av bl a Anders och Emelie. All denna hjälp har gjort att vi kommit hyfsat i ordning. Fått uppackat allt utom böckerna. Vet inte än om vi hittar någon bra plats för bokhyllor, så det får bo i Lion`s rum så länge.
Lion kommer ju inte att behöva sitt rum förrän om ca ett halvår, så än så länge är det ju ingen brådska att fixa till det. Men nu efter helgen har vi i alla fall fått bort det mesta och det känns som ett rum...

Lilla vardagsrummet kommer ta lite tid innan vi kommit på hur vi ska möblera. Det är super litet och svårmöblerat. Men vi funderar på någon puff och kanske någon madrass med en massa kuddar. Men så länge får det vara en go matta och en kuddhög! Bättre än inget:)
I det riktiga vardagsrummet är det oxå provisoriskt med den uppblåsbara madrassen. Soffan kommer förhoppningsvis till veckan!
I hallen är det ett välorganiserat kaos. Det finns inget riktigt bra ställe för ytterkläder. Så just nu ligger barnens ytterkläder, filtar och mina mössor och vantar mm i olika backar. Det ser väldigt rörigt ut, men är riktigt lätt att hitta. Tanken är att vi förhoppningsvis kan få upp en vägg under trappan. Då får vi dels ett förråd och sedan en vägg att ha krokar på till jackor och plats för skor under. Dessutom kan det nog vara bra att ha pallar med förvaring i, framförallt till barnens mössor och liknande. Nu på vintern har man ju hur mycket som helst!!!
Linus rum börjar med och mer se ut som ett barnrum. men jag längtar tills det känns helt klart! Fast jag vet att vi inte kan få allt som vi vill ha det med en gång. Framförallt inte med 2 små barn hemma...


I lådorna hittade jag lite utklädningskläder och mina gamla gymnastik- och danskläder. Linus har klätt ut sig massor, mycket populärt:)
BADKAR är ju oxå helt underbart när man har barn:)
Lion fick smaka banan igår. Oj, oj, oj, vad gott han tyckte det var!!!

På tal om Lion... Han vaknade till för en stund sedan och gallskrek där uppe. Men jag satt kvar här nere. Niclas var ju i samma rum som Lion. Men när inte Niclas fått lugn på honom efter några minuter, så gick jag upp för att hjälpa till... Blev skapligt förvånad - Lion låg på mage och på tvären i sin säng, med huvudet tryckt mot spjälorna och fullkomligt gallskrek. Niclas då? Jo, han sov som en stock 2 meter därifrån!!!!!! Hur är det möjligt?!?! Är det bara mammor som är lättväckta av sina barn???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar