7 november 2011

Saknar det ibland:)

Tittade lite i gamla album idag. Fastnade för bilderna från tiden som reseledare! Bulgarien var min första säsong och en destination jag inte alls ville till. Dessutom hamnade jag på ett familjehotell och skulle jobba med barnklubbar bl a. Men säsongen i Bulgarien blev kanon och jag hamnade på precis rätt tjänst. Visst, barnklubben var inte riktigt min grej, men det blev så att jag kunde hålla i de flesta aktiviteterna istället.
Det var bl a mini-disco, beach-volley, fotboll, pool-bingo, men framförallt min favorit VATTENGYMPA! Jag har aldrig tränat det själv och kan inte speciellt mycket om det. Men hittade en cd-skiva, med lite musik som passade. Satte ihop ett enkelt program och testade. Det visade sig bli riktigt populärt:) Extremt få gäster som vågade första dagen, men i slutet av veckan var poolen full! Otroligt kul!!!

På avslutningsfesten blev jag framröstad som vinnare till titeln "the smile of the year" :)
Säsongen efter bar det av till Puerto de la Cruz på Teneriffa. Ett helt fantastiskt vackert ställe. Det tråkiga var bara att det mest var äldre där och att teamet var väldigt litet. Annars var det grymt!!! Jag hade nog trivts lite bättre på syd-sidan, med storblandning av åldrar och ett stort team...

Jag var inte färdig med att jobba som reseledare på långa vägar då jag slutade. Men längtan efter förhållande och familj blev alldeles för stort, så det bar hem till Sverige... Önskar dock att jag hade börjat tidigare, så att jag haft ro att jobba med det längre. Men, men, nu har jag min familj och mina två UNDERBARA ungar och till veckan ett mysigt hus. Så jag ångrar inget:) 

Jag rekomenderar verkligen alla som har ett litet sug på att prova på att vara reseledare att göra det!! Från utbildningen 2 månader på mallorca, alla utmaningar man fick där och en massa nya vänner. Till att komma ut och jobba med flygplatsdagar, välkomstmöten, service till gästerna, aktiviteter, barnklubb, utflykter och SÅ mycket annat. I love it:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar