26 november 2011

Premiärer

Det här är en av de bästa sakerna i hela huset! Ikväll var det premiär.

Linus får inte stå på glaset, när det är tänt i brasan. Tror och hoppas att att han kan hålla det.
Ikväll var det även premiär för namnsdagsbarnet att få smaka på choklad och chips. Tidigare har han varit supernöjd för glass, tomat, gurka, kex och russin till fredags- och lördagsmys. Men förra veckan bad han oss verkligen att få smaka på våra grejer. Just då var det efter tandborstningen och precis när han skulle lägga sig. Så det fick bli denna helgen som han fick smaka istället. Igår uteblev myset helt, eftersom han misskötte sig så. Men idag så!!! Han blev helt lyrisk, då han fick en ruta choklad:) Efter det och en tallrik chips ville han ha mer. Sura miner direkt, men när jag sa att han kunde få lite paprika blev han hur glad som helst igen:)
Jag fick en MYS-kram!!!

Idag var det även premiär för Lion att få en hel portion mat till lunch. En blandning av potatis, palsternacka, majs och kyckling. Han älskade det:) Så nu är det lunch och kvällsmat vi bytt ut. Han är ju snart 6 månader, så det känns ganska lagom. Men jag trivs fortfarande jättebra med att amma. Så jag tar det väldigt lugnt med att byta ut fler mål. Nästa blir väl frukost vid omkring 7 månader tror jag. Vi får se... Hittills är han väldigt matglad iallafall. Älskar allt vi ger honom och gapar som en liten fågelunge:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar