7 juni 2011

Ny vardag...

Jag undrade under graviditeten hur det skulle kännas att ha en bebis igen. Speciellt när man redan har en urmysig 2-åring hemma. Undrade om jag verkligen skulle kunna känna lika stark för denna lilla nya som jag gör för Linus... Men det var verkligen inga problem, kärlek vid första ögonkastet!!! Han är så mysig:)
Nätterna har varit jobbiga. Linus som brukar sova jättebra, har sovit riktigt dåligt det sista. Han har velat komma in och ligga brevid mig. Det är väl inte så konstigt att han reagerar, men det är svårt att ha honom i sängen när jag behöver amma lillen titt som tätt. Men inatt nöjde han sig med Niclas och han sov lite bättre än de andra nätterna. Skönt! Hoppas att det bara blir bättre och bättre.

I helgen hade vi lite besök av släkten. Först kom småttingarnas farmor och farfar, sen mormor och Jan.
Sover gott hos mormor!
Söt mamma/bebis bukett!
Promenad i supervärmen. Gud vad skönt med åskan och regnet inatt! Gårdagens väder var riktigt jobbigt. Jag som egentligen älskar värme. Men igår var det inte speciellt behagligt. Minstingen var oxå varm som en kamin!

Igår tog jag lite voltaren på dagen, vilket gjorde att jag kunde vara ute i solen och umgås lite med Linus. Varmt men underbart!! Var på bvc idag o hon tyckte jag skulle köra en kur på 10-14 dagar och se hur jag mår efter det. Har jag fortfarande ont då så måste jag undersökas ordentligt. Skönt iallafall att tabletterna hjälper! Imorgon ska jag ut och gå en härlig promenad med minstingen, när Linus är på dagis! Det är ju inte bara skönt att vara ute och röra på sig, jag har ju även ganska många kg att bli av med... Gick bara ner 4 kg efter förlossningen. Fattar ingenting! Bebisen vägde ju 4 kg, sen var det ju moderkakan, fostervatten och jag hade en hel del vätska i kroppen! Men hemma har det rasat en hel del under veckan. Kul att ställa sig på vågen varje morgon. I förrgår -0,5kg, igår -1 och idag -1. Totalt har jag nu blivit av med 8 av de 19 kg jag gick upp.
Frossar i god frukt:)
Niclas försöker oxå komma i form!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar