22 juni 2011

Spårvagnskrock

Det var denna stora lastbil som spårvagnen krockade med.
Föraren klarade sig precis! Hela hans hytt blev totalförstörd, så han hade enorm tur!

Jag stod precis bakom förarhytten med barnvagnen. Tyvärr såg jag inte vad som hände. Jag stod med ryggen mot och pratade med Linus, när det brakade till. Det var ingen krock där det blev bom stopp, utan lastbilen körde nog längs med spårvagnen. Det skakade och lät väldigt och kändes som att vi skulle spåra ur. Sen stannade vi efter ett tag. Mitt fulla fokus blev direkt Linus, som såg helt vettskrämd ut. Så jag försökte direkt avdramatisera och lugna, fast jag inte hade en aning om vad som hände!

När vi väl stannat, fick jag direkt se den totalförstörda förarhytten! Då först förstod jag hur kraftig krocken varit och hur illa det kunde gått. Framförallt för föraren, men även för oss.

Sen dröjde det inte länge inna det kom en massa brandbilar, ambulanser och polisbilar, till Linus förtjusning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar