2 juni 2011

Välkommen lillebror!!!



31 maj var det äntligen dags för bebben att komma ut! Kände kvällen före att jag började få mer och mer värkar, fast de var väldigt oregelbundna och kroppen har ju lurats förr. Vid 21-22 var de ganska kraftiga och hyfsat regelbundna, så vi ringde förlossningen och fick åka in. Niclas bror Anders kom ner och tog hand om Linus.

Vi kom in till Östra vid 23.15 och lillen föddes kl 05.08. Han vägde 4000g och var 52 cm lång. Det låter ganska stort, men tycker han är superliten:)
Förra gången hade jag hur många barnmorskor som helst, denna gången var bm Annika med hela tiden. Här värmer jag mig med en kopp te. Frös jättemycket!
Myser:)
Välbehövlig energi!!!

Efter lite mat fick vi komma upp på bb. Tog en skön dusch och sedan var det dags för Niclas att åka hem. Han behövde få sova ordentligt. Jag och mini hade det mysigt själva:)
Första kläderna. Redo att åka ner till besöksavdelningen och träffa pappa och storebror!
Linus tyckte nog att allt var lite konstigt. Han ville bara åka hem. Vi bestämde att de skulle komma och hälsa på lite senare på kvällen istället.
Då gick det lite bättre:) Linus ville klappa bebisen!
Viss likhet på frisyren hos brorsorna:) 2 st trollungar:)

Igår efter lunch kom Niclas och hämtade oss på bb och vi åkte hem. Skönt! Kände att jag inte hade något behov av att vara kvar längre. Drygt 1 dygn räckte. Skönare att vara hemma!
Linus tyckte det var spännande med bebben!

Natten har varit ganska bra. Bebisen har sovit hela natten, förutom amning vid 23, 02 och vid 05. Men han somnade alltid efter en liten stund! Hoppas att han redan nu fattat vad som är natt och dag! Själv har jag inte sovit lika bra... Har en massa smärtsamma eftervärkar, som tydligen är vanligt för omföderskor. Så nu är det dags för mig att krypa ner i sängen brevid lillplutten och vila lite till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar