27 augusti 2012

Glad eller rädd?

Igår var en sjukt tråkig dag. Detta väder:( Jag blir så uttråkad och seg när det är mörkt och regnigt ute. Visst, man kan ju ta på sig regnkläder och gå ut ändå, men det spelar ingen roll vad jag har på mig. Jag trivs inte ute i dåligt väder ändå!

Men mot eftermiddagen klarnade det upp något och vi begav oss till Liseberg. Linus fick åka en massa saker och det var ingen kö till någonting! Det blev en premiärtur för honom i Flumride!!!!
Mycket spännande... Komer han gilla det eller kommer han bli helt skräckslagen?
Hahaha, han ser ju inte direkt glad ut, när det går fort nerför i den stora backen. Men han gillade det jättemycket!!! Han var hur glad som helst efteråt och berättade bubblande för mig hur det först gått långsamt, långsamt, för att sedan gå superfort!!!
Lion fick en långsammare åktur med båt i kaninresan. Har gillade att titta på alla kaninerna längs vägen. Men annars är han ju egentligen för liten än. Dessutom gillar han ju inte att sitta still i knät, så jag fick kämpa för att hålla fast honom.

Hans läpp har läkt riktigt bra och det var väldigt skönt att vi slapp sy. Men han hade tydligen bitit igenom läppen och dessutom var såret genom läppkonturen. Ofta behöver de sy då, för att konturen ska läka ihop fint, men på Lion var såret rakt och fint ändå.
Synd bara att det blev en heldag på sjukhusen. Först 2 timmar på vårdcentralen, där läkaren trodde att det skulle behövas sys. Inte lätt för honom att se, då det blödde ordentligt och Lion var allt annat än still.
Men efter lång och seg väntan på Östra, hade såret börjat läka och när vi äntligen efter 3,5 timmar där, fick träffa en läkare kunde han lätt se hur såret såg ut. En riktig tråkdag blev det för både mig och Lion...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar