15 augusti 2012

Tillbaka till den riktiga vardagen

I måndags började Linus på sin nya och förhoppningsvis sista förskola. Den inne i stan och den han tidigare gick på här i Mölnlycke har aldrig känts riktigt bra. Men redan i måndags på Linus första dag, märkte jag och Niclas en tydlig skillnad! Det känns väldigt bra:) Äntligen!!

Redan idag lämnade jag Linus efter bara en halvtimma och hämtade honom när dagen var slut vid 14. Han var otroligt ledsen när jag gick, men sedan hade det gått jättebra precis hela dagen.

Idag fick jag och Lion en härlig dag, eller framförallt jag:) Då vi kom hem lekte vi lite ute i det underbara sommarvädret. Sedan fick vi i oss lite lunch och därefter var det dags för mini att sova. Jag passade på att vila en stund jag med, innan jag gick en härlig promenad. Äntligen kände jag suget i kroppen att gå ut och gå. Har varit helt omotiverad den senaste tiden, då vi har sovit kasst. Men idag, med bara ett barn hemma och chans för lite vila, så kom energin tillbaka!!!! Nu hoppas jag bara att sommaren kan stanna ett tag till...

Efter dagishämtningen gick vi ner till Örtjärn och lekte lite på stranden och fick vår femte dag på stranden denna sommar. Hoppas vi kan göra om det imorgon!!!
Började med lite fika på stranden. Barnen tryckte i sig kex:)
Sandigt blev det! Lion satte sig och tog spade efter spade med sand och öste på sig själv. Linus ville duscha i sand och hällde en massa spadar sand över huvudet. Det blev ett ordentligt bad som fick avsluta dagen och badkaret var helt otroligt sandigt när de var klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar