17 augusti 2012

Göteborgskalaset

Eller, det heter ju egentligen Kulturkalaset, men jag gillar det gamla namnet bättre. Iallafall, där var jag med barnen igår och idag. Igår var vi i Trädgårdsföreningen, där det finns en hel massa saker för barn. Vädret var ju helt toppen också, så vi hade en riktigt lyckad eftermiddag och kväll och kom inte hemm förrän vid 20 och barnen stupade i säng!

Idag var det dags igen, men denna gången fick vi med oss Niclas och farmor också och besökte Kungstorget. Det var nära att det inte blev något, för Linus har haft en väldigt jobbig dag. Det började redan imorse med gnäll och trots vad gällde ALLT. Jag förstod efter ett tags kämpande att det troligtvis var en reaktion på att han håller på att börja sin nya förskola. När jag kom på det försökte jag vara mycket mer medgörlig och han fick sin vilja igenom med många saker. Annars hade jag fått lämna en helt hysterisk liten kille på dagis. Vill ju inte äventyra inskolningen. Lämningen gick sådär... Han var väldigt ledsen när jag gick, men det hade snabbt gått över!

Hela dagen hade han haft det jättebra, men när jag hämtade började trasslandet igen. Precis allt jag gjorde var fel. Han ville inte till stan, minuten senare ville han dit... Han ville äta och sedan ändrade han sig... Så höll han på i 1,5 timma innan han äntligen blev lugn och vi kunde ta oss in till kalaset.
Resten av dagen var helt underbar och all trots var som bortblåst. På Kungstorget var det Nickelodeondagen med upprädanden av bl a Sean Banan och Timoteij. Båda barnen tyckte det var kul!
Linus får se lite på deras soundcheck och fattade inte alls varför de slutade sjunga mitt i låtarna.
Lion vägrade ha på sig hörselskydden!!!
Han tröttnade även efter ett tag på att sitta i vagnen och vara uppe i famnen, så vi gick till sidan av scenen istället. Som han älskade det! Han sprang och sprang och sprang. Sedan kröp han omkring lite också:) Skorna var kvar i vagnen och jag orkade inte knö mig igenom folkhavet igen, så han fick bli skiten. Kolla in fötterna!!! Händerna var nästan lika illa...
Mot slutet kom de andra till mig och Lion och de båda småttingarna dansade loss:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar