19 augusti 2011

11 v har gått och 6 kg ska bort!

Jag fortsätter med mitt mål att var 4:e vecka gått ner ytterligare minst 2 kg. Det funkar! Fortsätter att minska 0,5 kg i veckan. Tycker att det är skittråkigt att det går så långsamt, men underbart skönt att det stadigt går neråt. Jag lever ju trots allt precis som vanligt och äter precis det jag känner för. Hade jag hållt igen med maten för att gå ner vet jag att jag lagt på mig snabbt igen. För jag klarar inte av att köra någon speciell diet eller så...

Träning går det ju också trögt med. Ibland funkar det utmärkt att vara ute och gå utan att jag får minsta ont någonstans. Men så rätt som det är så får jag ont och är tvungen att ta det lugnt igen... Var hos farbror doktorn häromdagen för att jag har vansinnigt ont i en tå ibland när jag är ute och går. Man vet aldrig när det kommer, men när det gör det kan jag inte gå normalt utan är tvungen att halta:( Vad sa doktorn då???? Jo, troligtvis har tån med graviditeten att göra! Jag hade ju svåra foglossningar under graviditeten och är fortfarande inte helt bra i ryggen. Men tydligen blir alla brosk i kroppen uppluckrade. Foglossningar i stortån!?!?! Är det möjligt, hahahaha. Min kropp är konstig den. Men tydligen är det väldigt viktigt att jag lyssnar på den och stuntar i att gå när jag har ont. Annars kan det tydligen bli kroniskt. SUCK!



Var hos sjukgymnasten igår och hörde mig för hur jag kan komma igång med träningen igen. Bodypump verkar funka, bara jag tar det lugnt med vikterna och skippar utfallen. Tjohooo, ska börja träna på SATS igen om ca 1 vecka. Hoppas att det kommer gå bra! Ska nog testa spinning för första gången också. Det verkar vara något som alla rekomenderar. Fast jag längtar sjukt mycket till mina älsklingspass - Shape med Anna Sjöberg och Crosstraining med Michael Hansson! 2 helt grymma pass med underbara instruktörer:)


Idag är det dags för Lion att besöka sjukgymnasten. Får se vad hon säger om hans sneda rygg. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt, utan att han ska räta ut sig! Vi jobbar ju lite med honom här hemma. Det är ju bra om han tränar upp sina ryggmuskler genom att ligga på magen och lyfta huvudet.


Linus har nu gått hela 3 dagar på dagis. Vad händer då? Jo, förkylningen kom till honom som ett brev på posten. Dessa dagisbaciller... Han är så ynklig idag mitt lilla pyre. Så han får mysa och se på film så mycket han vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar