23 augusti 2011

Har du en bebis i magen?

Alla överflödiga kilon sitter runt magen och jag tycker själv att jag ser lite smågravid ut. Igår när vi var ute på gården och lekte, kom det fram en liten tjej och frågade om jag hade en bebis i magen. Nej, svarade jag. Jag har en lite bebis som ligger i vagnen där borta. Jaha.....fast det ser ut som att du har en bebis i magen! Så, då var det konstaterat. Inte bara jag som tycker att jag ser tjock ut:)

MEN, jag provade mina vanliga byxor idag och kom i dem!!! Visst, de sitter lite för hårt i midjan, men jag kan ha dem. Ojojoj vad min garderob plötsligt blev mycket större. Nu har jag en helt annan valmöjlighet med kläder:) Jag behöver dock en massa nya toppar och tröjor, men det blir så mycket lättare att hitta nu när jag kan ha annat än bara svarta leggings! Hade en dag på stan idag och hittade lite grand. Sen var det dags för hämtningen av Linus, så jag får fortsätta shoppingen imorgon igen.


Den här plutten mötte oss vid dörren på dagis. Linus skulle gå ut och handla!!!


Idag fick Linus sina första kallingar. Han känner ju tydligt när han behöver gå på pottan när han är utan blöja, så nu tar vi det ett steg längre och hoppas att han kan bli blöjfri snart! Det finns en massa böcker om barn som går på pottan, som vi lånat på biblioteket. Linus blir otroligt inspirerad av dessa och tar efter det han läser om:)



Igår var det totalt kaos. Måndagar har sedan Niclas börjat jobba varit otroligt jobbiga. Förra veckan fick ju Linus ett totalutbrott och blev tokledsen. Denna veckan tog jag med barner till öppna förskolan och lekte och hade kul. Tyckte han skulle bli lite tacksam...men inte då:( Visst, han hade det kul när vi var där, men när vi skulle därifrån började det. Han var hysterisk och nästan okontaktbar i ca 1 timma!!! Pust, jag var helt slut när vi kom hem och Linus var helt röd runt ögonen och hes resten av dagen. Jobbigt för oss båda:( Hoppas att det bara är för att han är ovan vid att det bara är jag som är hemma med båda barnen på dagarna.


Lugnet före stormen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar