15 augusti 2011

Första dagen helt ensam med 2 barn

Så var dagen här. Niclas låååånga semester är över och han började jobba idag. Linus får ju numera bara gå på dagis tis-tors 9-14. Så idag är första dagen då jag på riktigt får känna på att vara 2-barnsmamma! Hur har det gått hittills då?? Nja, totalt kaos på förmiddagen:(

Han var otroligt bestämd med att jag skulle ha på mig dessa skor när vi skulle ut på gården och leka! Själv är han klädd för regnvädret som var!

Han bröt ihop totalt då jag förklarade att jag inte skulle ha högklackat när vi skulle ut och leka i regnet!

Väl ute fick han cykla, plocka stenar och plaska i vattenpölar. Men efter ett tag var jag tvungen att gå in på toaletten, och det snabbt:) Plus att Lion skrek som en tok och var jättehungrig! Han har ju inte fått några direkt rutiner än, så det är svårt att veta när han vill äta. Normalt sett kan jag ju amma ute, men idag regnade det ju och som sagt var jag ändå tvungen att skynda mig in.

Ville Linus följa med då??? Absolut inte!!! Fick först köra barnvagen till dörren, sen hämta Linus och hans cyklar. Linus fick jag bära under armen medan han skrek och sprattlade. I vagnen låg Lion och storgrät. Något stressande:) Kom tillsist in med alla barn och allt pick och pack.

När jag sedan satt och ammade var Linus i upplösningstillstånd. Försökte både nypa och bita mig i armen av ilska och frustration. Där låg Lion i godan ro och åt och för mig var det ju bara att vackert vänta på att han hade ätit färdigt. Har nog aldrig sett Linus så ledsen någonsin... Vad otroligt maktlös jag kände mig.

Linus kom till mig gång på gång och bad om att få napp och kanin och tårarna och snoret rann i ansiktet. Men jag kunde tyvärr inte hjälpa honom. När han sen gråtandes ber om att få mysa med mamma, då värker det i mammahjärtat och jag kände mig som en värdelös morsa som inte kunde trösta mitt barn:(

När Lion väl var färdigammad kunde jag äntligen ta hand om Linus som vid det här laget var helt utmattad. Han fick sina snuttesaker och vi kröp upp i soffan och mös och läste en massa böcker!

Nu sover de båda så sött och jag får dagens vilostund!! Underbart:) Hoppas bara att eftermiddagen blir lite lugnare!!!!


Igår läste Linus bok för Lion. Ibland är det riktigt lugnt och mysigt hemma hos fam. Söderberg Max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar