14 september 2011

15 v har gått, 4 kg ska bort!

Är så förvånad över att vikten fortsätter att gå ner lika konstant som innan. Tror hela tiden att det snart kommer stanna upp och att jag verkligen ska bli tvungen att kämpa bort de sista kilona. Men hittills har det gått av sig självt. Om det fortsätter såhär så är alla graviditetskilon borta när Lion är ca 5 månader. Lion är ju nu knappt 3,5 månad och med Linus tog det 4,5 månad att bli av med allt. Så det är väldigt lika.

Har börjar mjuskstarta med träningen nu. Body Pump har det blivit och det har kännts riktigt bra. Även om alla extra kilon försvinner, så är jag ändå lite större än innan graviditeten. För att jag har lite mindre muskler och mer fett nu. Men det ska så småningom bytas ut!

En som troligtvis lägger på sig endel nu är Lion. Har läst att det är vanligt med en tillväxtperiod runt 3 månader och att bebisarna gärna vill äta oftare. Detta stämmer väldigt bra tyvärr... På dagarna är det ok att han vill äta lite tätare. Tidigare har det ju varit ca var 3:de timma, men nu kan det ibland bara gå 1,5 timma innan han skriker efter mat. Däremot på nätterna, SUCK! Ofta varannan timma. Känner verkligen av sömnbristen nu. Men häromdagen gav vi honom lite mjölkersättning på kvällen och då sov han lite bättre. Ska ge honom det kanske 2 ggr i veckan, så att jag kan få sova lite bättre några nätter iallafall. Vågar dock inte ge honom det varje kväll, för jag är orolig att han inte vill ha bröstet längre. Det är ju bebisar som efter att de fått ersättning några gånger inte vill amma mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar