16 september 2011

Jag har lärt mig nåt nytt:)

Att Lion skulle lära sig att vända från mage till rygg redan nu, bara 3,5 månad gammal trodde jag inte!!! Heja, heja:)


Det var inte bara en engångsföreteelse heller. Nej, han har vänt sig massor idag, sedan han kom på det:)

Annars har vi ägnat dagen åt att fixa med Lion´s sneda rygg. På morgonen var vi hos ortopeden. Gick därifrån arg som ett bi. Han lyssnade inte på mig och kollade nästan inte alls på honom. Jag som trodde att han skulle undersöka hans rygg ordentligt. Men inte... Bara för att Lion inte var sned just precis när läkaren kom in i rummet, så sket han i att kolla honom:( Men vi fick iallafall tid för röntgen om en månad. Men det var nog mest bara för att "lugna" den otroligt oroliga mamman. Jag är ju hur lugn som helst och tror verkligen bara att det är muskulärt. Men när Lion´s läkare och sjukgymnast vill att en ortoped ska kolla på honom, kan han ju ägna lite mer än 2 minuter på honom. OGILLAR!!

Efter läkaren bar det iväg hemåt för att lämna av Linus till Niclas, som fick mata och lägga honom, medan jag och Lion fortsatte till sjukgymnasten. Där fick han lite ny tejp som jag hoppas ska hjälpa mer denna veckan. Förra veckans tejpning gjorde ingen större nytta. Han har varit väldigt sned igen det sista... Men nu börjar han bli lite starkare i ryggen och kan ligga längre och längre stunder på mage:) Det ska nog ordna sig till slut med min underbara, underbara bebis!!

5 kommentarer:

  1. Lion har knäckt koden! :) duktig han är som vänder sig redan!! Men verkligen OGILLA på att han inte blev ordentligt undersökt, va trist när ni var så peppade inför besöket. Ni får stå på er och fortsätta ligga på, klart det kommer bli bra med tuFCO gen Lion! Kram på er

    SvaraRadera
  2. Jäkla iphone, hittar sina egna ord. Tuffingen ska det stå!

    SvaraRadera
  3. Idag var Lion typ 1 cm från att knäcka koden för hur man väder sig från rygg till mage oxå:)

    SvaraRadera
  4. Haha, och jag hade skrivit fel oxå. Lion är ju 3,5 MÅNAD och inte 3,5 ÅR. Men nu är det rättat och klart:)

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig liten pojk;) Sött namn, har aldrig hört Lion förut, fint!
    Kul att du gör avtryck, alltid roligt att se vem som kikar in!
    //Marika

    SvaraRadera