9 september 2011

Mycket prat, lite info...

Idag har vi haft besök av Emma, som jag jobbade med för många år sedan och som var med i samma mammagrupp som mig när jag fått Linus. Hon har som jag blivit 2-barnsmamma. Fast hon fick sitt senaste tillskott,  Malte, redan i januari. Hur som helst, så har vi inte setts sedan Linus och Saga var omkring 1 år. Mycket har hänt med våra små!!!

Linus var jätteblyg och ganska mammig i början och ville absolut inte släppa napp och kanin. Men sedan tog det fart och de lekte jättebra ihop. Roligast var det absolut i slutet, då vi satte på musik. Linus och Saga dansade loss och slängde sig i myshörnan om vartannat. De skrattade och hade kul och glädjen lyste i ögonen på dem:)




Men vad svårt det är att prata med 2 vilda 2-åringar, 2 besisar och en massa leksaker som låter!!! Allt blir så intensivt och allt surr, tutande, pratande och småskrik i bakgrunden när man försöker prata lite är otroligt stressande! Så mycket man ville prata om efter så här lång tid och vi gjorde våra tappra försök. Nu ikväll när det är lite lugnt hemma kommer jag på en massa saker vi började prata om och som vi lååååångt ifrån avslutade. Haha, men det är väl så det är! Emma, vi får ta och ses snart igen! Kanske en lugn barnvagnspromenad med de minsta, då de stora är på dagis? Fast samtidigt är det ju så himla kul för dem med lekkompisar på sin dagisfria dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar