25 mars 2012

Fixardag

Idag hade jag planerat att jag skulle försöka klippa vår häck. De tidigare ägarna brukade klippa den runt midsommar, men när jag googlat på den så står det att den ska klippas vid denna tiden. Jag behövde nämligen klippa in den en bra bit vid vägen. För när Linus ska kolla efter bilar, så behöver han gå långt ut i vägen pga att häcken skymmer så mycket.

Grannarna har en häcksax som vi fick låna. Jag trodde då att det handlade om en vanlig en. Men det var en el-driven! Smidigt:)

FANTASTISKT väder!!!!
Linus och Niclas hjälptes åt med att sopa upp.
Han tyckte det var jättekul att hjälpa till.
Jag känner mig lite stolt, för jag klippte hela häcken helt själv och bra blev det:)

Vi tog en paus och blev bjudna av grannarna på våfflor. Härligt att kunna sitta på altanen! Dessutom hade vi ingen Linus som hela tiden tjatade. För han lekte för fullt med Elin (snart 10 år) och hennes två kompisar. De är riktigt duktiga på att ta hand om honom och de verkar tycka det är kul. Idag byggde de en fiskdamm till honom och hämtade lite småsaker som de inte leker med längre. Linus fick fiska massor och samlade alla saker i en lite påse som han fick med sig hem. Vi har verkligen världens bästa grannar:)

Efter det var jag iväg och tränade lite. Men jag har hamnat i en svacka när det gäller träningen. Har verkligen ingen lust att åka till gymmet och när jag är där är det inte lika kul som tidigare. Idag var det nytt program på Body Pumpen, men tyckte tyvärr att det var ganska kass musik denna gången:( Hoppas det vänder snart!!!Ska ju på ett grymt pass imorgon, så jag hoppas att det får igång träningssuget igen...

Just det... imorse rensade jag min garderob innan frukost och nu på kvällen har jag lagat en massa mat att frysa in. Vädret, allt fix och trevlig fika hos grannarna. Det kan inte bli en så mycket bättre dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar