6 mars 2012

Fullt upp

I helgen började vi lördagen med en tur med barnen i vagnen till en lekplats. Lion sov i vagnen och Linus röjde loss med både mig och Niclas. Direkt efter lunch var Linus med farbror Anders på Åbybadet och jag passade då på att leta cykel till mig. Kommer ju behöva det nu när man bor som man gör.
Det kommer bli en sån här från Team Sportia. De hade den inte inne än tyvärr, men den kommer om 3 veckor och är på erbjudande:)

Hela söndagen var jag i Ullared. Det är ju så himla stort nu att det tar en hel dag att gå igenom. Fick tag på en hel del saker till barnen och lite till mig själv. Lyckad dag iallafall, men jag var helt slut sen.

Till det kan man ju lägga till att Lion sover som en kratta nu och vaknar stup i ett. Så igår mådde jag konstigt i kroppen hela dagen och var tvungen att avboka kvällens träning. Hade verkligen noll energi i kroppen.

Idag har det varit studiedag på förskolorna i Mölnlycke, så Linus har varit hemma. Förmiddagen gick i ett med att duscha och fixa till mig, byta ett antal blöjor på ungarna, klä på dem, bädda alla sängar, röja upp, fixa frukost, städa, leka lite, lite, laga mat, mata och sedan ta igen mig en kvart... Därefter åkte vi iväg till ett ställe i Mölnlycke som kallas Arken. Det var en mysig lekplats och lite djur.



Han var livrädd för hästen och vågade inte lita på mig när jag sa att den inte var riktig.
Men till sist så vågade han!
Just det... De hade två gigantiska får där och Linus ville dit så fort han såg dem. Men väl framme börjar ena fåret bräka jättehögt. Linus blev totalt vettskrämd och började gråta, stackarn...

Vi skulle därefter åka direkt till Sahlgrenska, till sjukgymnasten med Lion. Frågade Linus gång på gång om han behövde kissa innan vi skulle åka. Fick hela tiden till svar - nej, jag är inte kissenödig... Väl framme vid bilen gav jag ändå som förslag att han kanske kunde försöka kissa i buskarna innan vi satte oss i bilen. Direkt därefter skulle jag sätta in Lion i bilen... Då ser jag hur Linus står  som att han kissar, liksom skjuter fram rumpan. Jag frågar honom då om han kissar. Jaaaaa.... NEJ, han hade helt missat att han var tvungen att ta av termobyxor, byxor och kalsonger innan!!! Allt blev dyngsurt, t o m skorna. Hihihi, inte lätt när man är liten:)
Hos sjukgymnasten var Lion dödstrött och hon fick honom inte alls att göra som hon ville. Han bara låg platt och struntade fullkomligt i alla leksaker hon försökte locka med. Men vi var de sista patienterna för dagen och hon skulle ändå vara kvar länge, så jag fick ta en promenad med vagnen för att söva Lion. När han sedan sov så fick Linus leka av sig lite igen. Vi gick sedan tillbaka in och väckte Lion och försökte få honom lite pigg och leksugen. Vi var klara först vid 18 och då hade vi varit där sedan 16. Jag hade inte alls planerat att vara borta så länge, så jag hade helt plötsligt två hungriga, trötta barn att få hem för att mata och lägga fortast möjligt. Puuuh, nu är jag återigen helt slut!!! Nu måste vi bara än en gång ta tag i badrummet... Vi vet vilken typ av skåp och tvättställ och sådant vi vill ha. Tyvärr är det svårare att hitta. De flesta har bredden 60 cm eller 90 cm och det mindre blir alldeles för pluttigt och det större alldeles för stort. De alternativ vi hittar däremellan har inga överskåp alls som vi kan tänka oss:( AVSKYR DETTA GAAAAHHHHH!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar