16 mars 2012

Underbara dag med ett klipp

När barnen sov på förmiddagen fixade jag vagnen och packade för en heldag borta. När jag var klar så vaknade Lion och då var det bara 10 minuter till bussen skulle gå. Jag fick honom påklädd och fastspänd i vagnen direkt och tog mig därefter snabbt upp till Linus. Jag väckte honom och fick ut honom i vagnen jättesnabbt. Sedan fick jag lägga benen på ryggen och vi hann precis till bussen:)

Lion matade jag på bussen och när vi kom in till stan fick Linus ett Happy Meal på McDonalds. OJ, vad lycklig han blev:)
Han skrattade högt när jag dukade fram maten!
Efter maten så handlade vi lite nya kläder till Linus och därefter åkte vi till Clipper Crazy för att klippa Linus. Hittills har jag alltid klippt Linus själv, men de senaste gångerna har jag kännt att jag inte fått till det bra. Jag ville därför ta honom till en frisör för att få det riktigt klippt en gång, för då kan jag få lite tips på hur jag kan klippa honom nästa gång. Så idag fick Linus gå till riktiga frisören för första gången!!
De hade en frisörstol som var en BIL:) Mycket populärt!
Dessutom fick han se på film och själv välja vilken han ville se!
Det gick jättebra och när han var klar, så ville han inte gå ur stolen/bilen, utan köra lite till:)
När vi skulle gå fick han välja en klubba. Valet blev naturligtvis en gul, samma färg som på bilen och Linus favoritfärg nummer ett!!!
Frisörsalongen låg nära Slottskogen, så vi gick dit när vi var klara.
Vi har inte varit på Plikta sedan de byggt om. Linus hade jättekul, men valde faktiskt mest de gamla sakerna - långa rutschkanan och stora bilen.

Det är fint där och de har ju en massa nya saker, men jag måste ändå säga att jag föredrog det som det var tidigare. Nu är nästan allt anpassat för äldre och mellan 1 och 4-5 år finns inte så mycket längre. Jag tycker att de borde behållt mycket mer av det gamla och bara bytt ut endel mot nya.

Men sedan har de öppnat ett hus där man kan fika, amma, gå på toaletten och sådant. En STOR förbättring! De har även personal där som lånar ut leksaker. Dessutom har de en grill där man kan grilla egen korv eller köpa där för 5 kronor. Mycket bra!!

När vi var klara i Slottskogen ville inte Linus att vi skulle åka hem. Vi åkte därför in till stan igen och fick köpt lite mer kläder till honom. Imorgon får det bli provning för att se vad som passar och inte! Men det blev lite blandat, kepsar, vårskor, byxor och tröjor. Hoppas det mesta passar:)

Nu ligger de båda och sover gott och jag kan bara konstatera att vi haft en underbar dag utan en massa gnäll. Enda tråkiga som hände var att Linus puttade bort Lion´s händer när han stod upp. Så Lion ramlade och slog pannan i det hårda toalettgolvet och fick en bula i pannan. Annars har han varit så snäll och go idag. I LIKE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar