27 mars 2012

Stor och liten, eller hur var det nu?

Ibland undrar man vilket barn som är äldst egentligen. Lion vill ju helst äta själv, men har inte fattat hur man gör med en sked än. Så idag fick han lite bitar av potatis, lax och avokado att plocka i sig själv. Jag måste säga att han klarade det jättebra:) Visst, jag fick ju hjälpa till lite, med det mesta fixade han alldeles själv!
Linus däremot satt med händerna i knät i vanlig ordning och ville bli matad...

Idag när Linus var på dagis, var jag och Lion på sjukhuset nästan hela tiden. Lite ryggundersökning och en massa väntan på akuten för att han skulle få lite medicin för hans "rossel".

Sedan hämtade vi Linus och var ute i det fantastiska vädret hela eftermiddagen. UNDERBART!! Det ska ju dessutom bli kallare till helgen, så det är bäst att passa på.

Jag brukar säga att det brukar bli två bakslag. när man tror att våren kommit och hittills har vi ju bara haft ett. Hoppas helgens bakslag blir det andra och sista för i år!

Lion har varit lite rolig idag förresten... Imorse när jag låg i sängen med båda barnen fick Lion syn på sin napp. Han sken upp som en sol och dök på den som vanligt. Men istället för att stoppa in den i sin mun, så stoppade han den i min!!!! Sötnos:) Det var som att han ville busa.

En lek som han tycker är rolig nu är att jag ger honom en leksak och säger varsågod, han ger den därefter till mig och jag säger tack, tack. När vi gjort det några gånger idag så drar han plötsligt tillbaka leksaken, när jag ska ta den. Så ler han stort och skakar på huvudet. Undrar om det var medvetet eller bara en slump... Han börjar ju få lite humor, den lille:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar