20 maj 2012

Första natten i eget rum

Imorse när jag kommit upp, hittade jag Linus såhär...
Hehe, skön sovstil!!

Efter frukost fick jag ett ryck och började möblera om på Lion´s rum. Hans kläder börjar bli såpass stora nu att de tar mycket mer plats än tidigare. Nu var det därför hög tid att han fick en ordentlig byrå på sitt rum. Så hallbyrån fick flyttas upp och sedan tömde jag en byrå i förrådet, som jag flyttade ner, tills vi hittar nåt bättre till hallen.
Vi bestämde oss även för att flytta in Lion´s säng till hans rum. Han sover ju inte direkt bra på nätterna, så vi får se hur det går... För att han inte ska bli rädd om han vaknar till, så nattade jag honom annorlunda ikväll. Normalt sett får han välling och nattas i famnen, men istället fick han vällingen i sin säng, så att han ska förstå vart han är när han vaknar.

Efter lunch fortsatte vi röjandet, men denna gången ute i förrådet. Såååå gott att få ännu mera ordning.

Linus pep iväg till granntjejen och hoppde studsmatta. Därefter gick de in till henne, sen kom de till oss och så har det hållit på hela eftermiddagen. Fram och tillbaka och fram och tillbaka. Det är bara andra gången som de lekte, men de verkar ha klickat bra de två! Trots att hon är två år äldre. Kul iallafall!!!
Denna varma, härliga sommardag avslutades med vattenspridare:) Till en början grät Linus, för att det var så kallt. Men efter ett tag sprang vi alla genom den. Linus och Vanja blev totalt genomblöta! Dessutom kom en annan granne - Elin, tillsammans med två kompisar.
Lion fick svalka sig i en liten bebispool på altanen, efter att vi grillat och ätit gott. Poolen älskade han, men det kalla vattnet från vattenspridaren var ingen hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar