17 maj 2012

Prutthumorn upptäckt

I söndags hade vi lite barnkalas för Linus och Lion. En av presenterna var en pruttkudde. Det var väldigt uppskattat av mina små:)

Carl-Johans pappa, Mattias, var uppe med några av barnen och lekte lite. Då hördes det gapskratt från övervåningen. Jag gick dit för att se vad de höll på med. Mattias hade min gamla gosedjursapa, som är som en handdocka. Apan sjöng och pruttade om vartannat och Linus, C-J och Bruno vek sig av skratt och det ögonen bara lyste på alla ungarna!

Linus sjöng som "apan" för Lion, som även han skrattade gott!
På kalaset hände det även en stor grej... En kompis till Linus gick på toaletten alldeles själv och gjorde nr 2. Detta noterade Linus och en stund senare ropade Linus från övervåningen att även han bajsat på toaletten. Därefter har han lyckats med detta varje gång det varit dags! Som vi försökt få honom till detta!!!! Men lite inspiration från en kompis, så lossnade spärren:) Så nu har han klarat det mer än 5 gånger och får sin belöning - gå till lek och buslandet!

Igår åkte båda barnen med Niclas upp till Smögen och ska vara där några dagar. Väldigt tomt här hemma... Men tiden går fort. Idag har jag legat i sängen så länge jag velat, lagat mat i lugn och ro, shoppat i stan och tränat. Imorgon, ska jag passa på att färga håret, skriva jobbansökan, byta lite saker i stan och träna igen. Sen kommer de hem igen! Även fast jag har en massa saker för mig, så saknar jag de små en del. Men tiden går väldigt, väldigt fort och sen är kaoset och de underbara små hemma igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar