6 maj 2012

Lion - en morgonpigg unge!

Lion föddes strax efter 5 på morgonen och envisas med att alltid vakna just den tiden! Strax efter kl 5 varje morgon väcks man av DADADADADADA... Imorse väckte han även Linus, så det var bara att pallra sig upp. Men de båda var mysiga och snälla och vi hade en ganska lugn morgon. Så när kl var 8.30 kändes det som att en stor del av dagen passerat:) Jag tog med mig båda små och åkte till Maxi och storhandlade. De skötte sig exemplariskt!
Linus roade sig med självscannern. Här är han i vanlig ordning David lindgren och sjunger hans låt för full hals:)
Sen blev den även en telefon - gulle!
Lion ligger nu ihopkurad brevid mig och jag hoppas på en bra natt. Han verkar ha blivit lite bättre med andningen, sedan vi började med hans medicin. Men han hatar att inhalera. Fattar ju inte varför vi trycker en mask över näsan och munnen på honom. Stackarn...
Den här lilla filmen är från akuten i onsdags. Såhär satt han i säkert en kvart.

Idag har jag förutom att storhandlat mat, varit inne i stan och letat kläder. DET är ett projekt. Jag vet inte hur mycket jag provat, men det mesta sitter verkligen helt kasst. Men efter flera timmars provande så hittade jag ändå lite som var ok. Jag ska ut och festa lite om 2 veckor och har verkligen inga finkläder. Så det var välbehövligt.

2 kommentarer:

  1. Inte för att klaga så sett men ni har inte funderat på att sätta skydd i eluttagen där ni sover?

    SvaraRadera
  2. Det sitter skydd där, men de syns inte så väl på bilden:)

    SvaraRadera