23 september 2012

Helg på hotell!

I helgen hade vi barnvakt och packade oss iväg till ett mysigt hotell ändå borta i...... Göteborg:)

Att vi hamnade så nära hemmet, handlade om att jag ville att vi skulle hitta på något kul utan barnen. Så efter att vi checkat in på hotellet, åkte vi vidare till Liseberg. Kul att kunna åka en massa attraktioner utanför barnområdet någon gång:) Tyvärr var det riktigt ugget väder och råkallt. Men några timmar klarade vi oss innan vi fick ta oss tillbaka till hotellet för att få upp värmen igen!
Spiken i kistan var Flume Ride. Vi blev väldigt blöta efter den åkturen och efter det stannade vi bara en stund till.
Niclas som blivit blötast på Liseberg, behövde efter en lång varm dusch även bädda ner sig totalt under täcket!!!
Själv var jag inte fullt så kall, så jag började med ett glas vin innan jag började fixa iordning mig.

Vi valde ett väldigt mysigt hotell. First hotel G, som ligger i Centralstationen. Nytt och fräscht, ligger bra till i stan och sedan hade de en helt suverän frukostbuffé. Jag hade tänkt att strunta i LCHF vid frukosten i morse, men det fanns så mycket gott enligt den dieten som jag var sugen på, så när jag plockat till mig av det hade jag mer än tillräckligt på tallrikarna!

När vi fixat till oss lite på hotellet, efter Liseberg, gav vi oss ut på stan och åt en fantastiskt god middag på Bryggeriet. Köttet och alla tillbehör smakade otroligt bra! Dessutom var det väldigt billigt. För oss två landade vi på totalt drygt 300kr inkl vin till mig!

Vi fortsatte sedan kvällen med att se på bio. Vi hade två biobiljetter hemma, så även där kom vi billigt undan:)

Men det bästa med helgen var ändå att vi fick en hel natts god sömn!!!! Åhhh, vad jag har sovit bra inatt. DET behövdes verkligen! Så idag känner jag mig äntligen lite utsövd:)
Efter lite shopping på stan så åkte vi hem till våra små. OJ, vad glada de blev!!! Mysigt:)
Här är Lion inte lika glad... Vi var ute och han blev jätteledsen och arg för att vi inte ville klippa gräset... Han var med mig inne i förrådet och gnällde och pekade - da, da, da, DA, DA!!!! Han pekade först på förlängningssladden, sedan gick han till gräsklipparen och därefter pekade han på "kantklipparen" eller vad det heter. Han var helt otröstlig och bröt fullkomligt ihop över detta! Gullunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar