10 september 2012

WOW

Vilken underbar dag det har varit!!!! Det var inte bara morgonen som var lyckad och harmonisk, utan hela dagen har varit helt fantastisk.

Vid nio var vi klara allihop och gick ut på en promenad. Lion i vagnen och Linus sprang brevid. Jag hade med mig hans ståbräda, för han brukar ju bli väldigt trött i benen väldigt snabbt... Dessutom tänkte jag gå ganska långt. Men han gick och sprang precis hela vägen utan minsta gnäll:)

Inte så långt hemifrån, sa jag till Linus att vi kanske får se katten Amy idag. Katten som vi inte sett sedan i början av sommaren, då den var hos oss en hel dag och lekte. Sekunden efter att jag sagt det, studsar katten fram brevid oss!

Linus jagar den och den springer iväg, sedan försvinner den och helt plötsligt dyker den upp igen och jagar Linus istället. Helt underbar katt!!!!
Lycklig Linus och lycklig katt:)
Vi tog oss till skogen där vi gick till nappträdet. När vi varit där innan, har Lion varit så liten att han fått sitta kvar i vagnen. Så idag var första gången som han fick vara med. Han blev väldigt förundrad över alla napparna som hängde där. Han tyckte också att det var väldigt spännande att titta på vattnet som forsade fram i bäcken brevid.
Efter en stund började det åska, så vi vände hemåt. Men den var långt bort och försvann snabbt. Så när vi väl var hemma var det strålande sol och jättevarmt och skönt. Alla ytterkläder fick åka av och vi stannade ute någon timma till. Tog då denna bild på Lion och nu ser även jag det som folk sagt det senaste, att han blivit en liten pojke istället för bebis... Gud, vad stor han ser ut!!
Linus har nästan helt slutat att vara dum mot lillebror och de har oftast hur kul som helst tillsammans:)
Efter lite lunch och vila hemma, så gick vi ut en stund på eftermiddagen också. Tog oss till en lekplats i närheten och dagen fortsatte i samma goa stämning. Bara kul och inget gnäll!
Upp och ner och upp och ner. Lion är ju tokig i rutschkanor och kan nog åka en hel dag! Storebror hängde på.
Mitt i leken kommer Linus fram till mig med skräp i händerna och berättade att man inte får slänga skräp på backen. Det ser så slarvigt ut och att folk är slarviga som inte slänger det i papperskorgen. Så då gjorde han det!! Hoppas detta fortsätter:)
Förutom att slänga andras skräp, så har han gjort mycket annat bra saker idag. Jag blev så imponerad av honom, så jag ville belöna honom... Först tänkte jag på glass. Men vill inte att han bara ska förknippa belöning med godsaker. Så jag letade fram ett av Ullaredsfynden. En låda med tre olika pussel. Han blev jätte-, jätteglad:)

Tänk om alla dagar kunde vara såhär bra! Skönt iallafall att få en, så här mellan alla trots-utbrott och vakna nätter!

1 kommentar:

  1. De är ju sååå söta barnen :) Vilken glädje de kan ha av varandra :) Än så lääänge är jag så nöjd med O, e alldeles för bekväm av mig...... Men hoppas på en till lite senare iaf. Hur mår du annars? Hur går d m jobb letandet? Hoppas det löser sig gumman. Tänker på dig. vi skulle inte anställa nåa nya tyvärr....alla fr förra året fick inte ens komma tillbaka tyvärr....... ha en mysig helg, svara gärna på min blogg går aldrig tillbaka å läser svar på kommentarer, massa kramar

    SvaraRadera