8 september 2012

LCHF-Müsli

Jag fortsätter att äta lchf och mår väldigt bra av det. Men har börjat fuska lite ibland, en mjukglass här och lite godis där. Det roliga är att när jag började fuska, så började jag minska i vikt igen. Den som tidigare stått still jättelänge. Det är ju dock inga mängder jag gått ner, totalt drygt 4 kg och minskat ca 8 cm i midjan. Men det märks så otroligt mycket på kläderna. Mycket har blivit alldeles för stort, men framför allt så sitter allt SÅ mycket bättre. Det gillar jag:)

Idag gjorde jag en ny omgång av müslin jag äter varje morgon, väldigt enkel och väldigt god!
2 dl pumpakärnor
2 dl krossade linfrön
2 dl sesamfrön
2 dl kokos
2 dl solroskärnor
hackade nötter

Sen är det bara att sätta på locket och skaka burken. Till det har jag lite hallon och turkisk yoghurt. MUMS!!

Till frukost blir det även 2 st finnkrisp med tonfiskröra. Den är också väldigt enkel och supergod!! Blanda 1 burk tonfisk, 2 hackade ägg, lite senap, 1 msk majonäs, 2 msk creme fraishe och lite svartpeppar. ÄLSKAR min frukost!! Annars börjar jag tröttna väldigt på mina recept nu och mycket av det jag tyckte mest om innan bara växer i munnen... Men köpte nya nummret av Expressens LCHF-tidning och där fick jag en massa ny inspiration!!
På förmiddagen åkte vi på utflykt till Arken här i Mölnlycke. Det är både en lekplats och sedan har de lite djur där.
Väldigt mysigt, men väldigt kallt!!! Riktigt höstkallt i luften idag och det blåste på ordentligt...
Lite pannkakslunch hann vi med innan vi genomfrusna åkte hem.
Sen måste jag ju bara ta med denna bild av Lion, från imorse. Jag fattar inte hur han sovit inatt. Extremt rufs:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar