25 september 2012

Saltkänslig av lchf

Jag som alltid saltat min mat mycket och haft väldigt svårt att minska på det, har nu blivit saltkänslig... I början när jag ätit lchf-kost, kände jag ingenting. Men efter någon månad kunde jag inte äta bacon, då jag tyckte det var alldeles för salt. Sedan har det fortsatt. Idag åt jag t ex grillad kyckling och kunde knappt äta någonting, då jag tyckte det var alldeles för salt. Konstigt!! Men det känns samtidigt väldigt bra att jag blivit väldigt mycket mer känslig mot det. Googlade såklart lite och hittade snart en massa folk med liknande erfarenheter efter några månader med lchf. Jag som inte brytt mig om min kost innan, utan bara ätit det jag känt för, har plötsligt blivit fascinerad över hur kroppen påverkas. Ett annat plus med dieten är ju t ex att uppvälld, gasig mage varit som bortblåst redan från start:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar