3 oktober 2012

Bakslag och framsteg

Nu känns det som att det börjat ordna till sig med barnens sömn. Lion vaknar inte så ofta på nätterna längre och sover till 7-7.30. Linus vaknar vid samma tid och har även han börjat sova nästan hela natten. Men när det äntligen började bli bra så kom det naturligtvis ett bakslag... Linus har fortfarande blöja på natten och han behöver den verkligen! Det som börjat bli ett stort problem nu är han han störs av den framåt fem/sex-tiden. Den är ju både full och kall då, så det är ju inte så konstigt. Några gånger har jag vaknat av att det låter konstigt från Linus rum och att han dessutom tänt lampan. Det låter som att han håller på med någon form av kardborre, som öppnas och stängs... Efter en stund hör man små tassande steg och han kommer in till mig, med sin blöja i händerna:)

Han försöker sedan somna om, men eftersom det är så är tidig morgon, så lyckas han aldrig. Han kan dessutom inte vara tyst, utan pratar högt och skriker. Detta resulterar ju i att man hör - mamma, mamma, MAMMA, från Lion´s rum. SUCK!! De senaste morgnarna har jag varit så trött att jag nästan känt mig lite bakis...

Så ikväll fick Linus sluta dricka välling, så ska vi se om det hjälper honom att bli mer torr på natten. Dessutom ska Niclas ta natten och sedan fick jag sovit ikapp lite mitt på dagen idag.

För att Linus håller på att väcka Lion hela tiden, så fick han inte se på barnprogram i morse och det tog ganska hårt. Förhoppningsvis räcker det att nämna det om han vaknar tidigt imorgon igen. Han får ju gärna gå upp lite tidigare, men det är så himla onödigt att han väcker lillebror!

Med tidig morgon och ingen tv, fanns det gott om tid till lek innan förskolan idag. Jag hittade båda barnen inne på Linus rum, där han tagit fram pennor och papper till både sig och Lion:)
Linus har fått ett stort intresse det senaste för att måla. Tror det har till stor del att göra med hans nya förskola, som är helt fantastisk!!! Han tar med sig teckningar hem varje dag nu och är superstolt över dem:)

Här är min favorit som han gjort på dagis. En solklar helikopter!!!!
Idag visade jag honom hur man ritar en streckgubbe och idag fick jag med mig denna teckning från förskolan. Inte alls illa för att vara första gången:)
Kan man inte köra bobbycaren själv kan man få hjälp av brorsan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar