10 oktober 2012

Motsatser idag

Idag var det en riktigt kall morgon, samtidigt som det nästan var helt klarblå himmel! Första dagen med vinteroverallen på!
Gillar att bli körd på cykeln, men ogillar att ha på sig vantar och mössa...
Efter lämningen på förskolan åkte jag och Lion hem och jag fortsatte med att flytta in veden i vedboden. Vädret var ju underbart!!! Sedan fixade jag lite mat och efter det slocknade både jag och lillen. Jag behövde det verkligen. Har varit krasslig ett tag nu, men blir aldrig bättre, för jag får aldrig möjlighet att vila ordentligt. Men efter middagsluren kände jag mig verkligen betydligt friskare och piggare!
När vi hämtade Linus hade det blivit jättegod värme ute. Jag behövde inte ens ha jacka:) Skönt också för barnen att kunna ha lite lättare kläder på sig.
Vi stannade utanför förskolan och åt mellis och lekte med "dagiskatten". Det är en katt som dagligen håller till på gården på förskolan och leker med barnen:)
På väg hem stannade vi på ytterligare en lekplats innan vi fortsatte hemåt. Jag fortsatte då med veden och nu är det bara endel i carporten som ska flyttas på, sedan är det lite ordning och reda igen!

Jag höll igång ute från två till fem och kände mig knappt sjuk alls. Sedan vände det naturligtvis igen och när Niclas kom hem stupade jag i soffan igen och kände mig precis lika krasslig som innan:( Hoppas natten blir bra... Lion sover ganska bra nu och vaknade bara en enda gång inatt, men vi har slutat med blöja på natten för Linus, vilket gör att vi måste upp och kissa honom en gång varje natt. Även om det är jobbigt att gå upp, speciellt när man är lite sjuk, så sover ju båda bättre än någonsin, så det är ju verkligen åt rätt håll!! Men det är väldigt drygt när man är mitt i det och måste gå upp mitt i natten, fast man känner sig helt groggy! Himla tur att de är värda allt slit och sömnlösa nätter, mina små guldklimpar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar