28 oktober 2012

Halloween

I fredags var det halloweenfirande på Linus dagis. Det är ju en internationell förskola, så de får även lära sig om andra länder och deras traditioner. Dessutom är en av Linus fröknar från USA, så självklart blir det till att ha ett litet halloweenparty!

Linus fick byta dag denna veckan så att han var där på fredagen istället för torsdagen. Jag klädde ut honom på morgonen och sedan kom jag utklädd till eftermiddagen, då alla föräldrar kom.
Jag hade målat tänder också, men de försvann fort och tungan blev svart och vit istället:)
Föräldrarna fick gärna klä ut sig och jag tänkte att barnen skulle uppskatta det...
Konstigt bara att gå till dagis bredvid Lion och Niclas som båda vägrade klä ut sig. Jag undrade också om det skulle vara fler föräldrar som klätt ut sig... Svar NEJ!! Bara lilla jag:) Men barnen bara älskade när jag lekte katt och jag hade säkert 10 ungar runt mig. När de klappade mig spann jag och lade mig på golvet och när de drog mig i svansen fräste jag och jagade dem. Många föräldrar som filmade och tog kort, så jag tror att det blev uppskattat även där:)
Vi köpte lite lotter och av 100 sålda lotter drogs två vinnare och vi gick hem med denna!!
Linus ville inte sluta äta godsaker och när vi sa att vi äter mer popcorn hemma dök han ner på golvet och tog för sig... Han tog inte heller popcornen med händerna, utan slickade upp dem med munnen direkt från golvet... Kanske därför vi har så friska barn, haha:)

1 kommentar:

  1. Kreativa, duktiga du! Klart du gjorde dundersuccé som katt. Vad gulligt av dig, du är nog en favoritförälder from now on :) gillar verkligen att följa din blogg, o som du skrev till mig: hög igenkänning när det gäller dom små!! Stor kram!!

    SvaraRadera