18 oktober 2012

Pusskalas

Ibland är de bara för underbara de små. I morse bad jag om en puss från Linus - SMACK:) Sedan ville jag ha en av Lion -SMACK:) Sen undrade jag om Linus ville pussa Lion och det slutade i ett pusskalas, de tyckte det var jättekul!!
Puuussss!
Efter dagislämningen åkte jag och Lion till Öppna förskolan. Han älskar att vara där! Idag hittade han dessutom något nytt - lera. Linus som precis börjat intressera sig för pyssel som lera och måla hade noll intresse i samma ålder.
Men Lion satt och pysslade i säkert en kvart innan han gav sig iväg och lekte med annat. Sedan återkom han flera gånger till bordet och lerade lite till!
Jag behövde storhandla idag och brukar göra det med barnen direkt efter dagis. Men idag åkte vi hem en stund emellan, för att komma till Ica Maxi när deras barnpassning i minihuset var öppet. Linus har ofta velat dit, men vi har alltid handlat vid fel tid.

Linus blev jätteglad och jag började handla... Men jag hann knappt in i affären innan de ringde efter mig. Han ville inte vara kvar. När jag kom ville han visa mig allt och ville gärna vara kvar, men om jag var med. Han har inte riktigt fattat det där med barnpassning i butiker. När vi var på IKEA var det samma sak. Han hade jättekul, men vill visa mig allt. Han frågar efter mig och de ringer.

Så han fick följa med mig tillbaka in i butiken och vara med när jag handlade. Sen tog det inte lång tid innan han ville tillbaka för att leka. Efter ett tag fick han det och då fattade han grejen och hade jättekul:) Så nu tror jag att vi kommer göra detta varje gång. Perfekt att han får vara och leka på ett kul ställe, medan jag kan handla med bara ett barn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar