7 oktober 2011

Dags för tänder, del 2...

Igår var Lion betydligt nöjdare. Han verkade ha lite ont på natten och fick en alvedon. Men hela dagen var han glad. Jag tog mig ändå in till stan för att leta efter krämen, från engelska butiken. Blev rekomenderad den från 2 håll, så jag tänkte att jag skulle prova den. Tyvärr var den tillfälligt slut och kommer in igen först nästa vecka. Men eftersom han inte hade så ont längre gjorde det ju inte så mycket.

På kvällen var det dock dags igen... Oj, vad ont Lion hade. När vi till sist fått honom att somna dröjde det inte länge innan han vaknade och skrek. Fick bli några turer ut i vagnen för att söva honom igen. Han har sedan sovit ganska gott i natt. Imorse såg jag dessutom att den första tanden kommit fram!!! Det är också väldigt, väldigt nära för den andra. Den kommer nog idag eller imorgon skulle jag tro.

Det är ju så bra när de kommit fram, för då slipper ju Lion allt det onda:) Men tycker att det är lite väl tidigt för tänder. Vanligast är att bebisar får första tanden vid tidigast 6 månader. Men så är det ju, de är tidiga med vissa saker och sena med andra. Han är ju ganska tidig med att vända sig också, däremot är han låååångt ifrån att kunna sitta, ens med stöd.

Annars skulle jag helst vilja stryka den här dagen helt!!! Linus har gnällt, gnällt, gnällt och åter gnällt. Timme ut och timme in. Samtidigt har jag kämpat mig blå för att få lite ordning här hemma. På morgonen växte tvätthögen markant, då blöjan läckt jättemycket och kläder, lakan, madrass och täcke blev dyngsurt. Dessutom glömde han att gå på pottan någon timma senare, vilket resulterade i ännu mera våta kläder och nerkissad matta. Det hängde våt smutstvätt överallt + att tvätten från igår fortfarande inte torkat och Linus gjorde sitt bästa för att dra fram saker över hela golvet i ALLA rum. PUST!!!! Hoppas verkligen att eftermiddagen blir bättre. Är helt slut:( Men har iallafall fått en lugn timma nu och fått i mig lite mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar