15 oktober 2011

Hångel och sjukdom

Snart är det dags för sängen känner jag. Har haft huvudvärk hela kvällen och vet precis vad den beror på. SÖMNBRIST!

I natt har Lion haft problem. Han skrek konstant i närmare 2 timmar sent igår kväll. Jag försökte allt jag kunde komma på för att hjälpa honom. Amma, vyssa i famnen, sjunga, massera magen och promenad med vagnen. Men ingenting hjälpte:( Det märktes att det var magen som var jobbig. Han spände sig och pruttade titt som tätt... Vet inte om det bara var gaser eller p g a att jag gett honom smakportioner av mat. Misstänker att det kan vara palsternackan som hans kropp inte riktigt gillade. Gav honom även lite gröt på kvällen, men tror den är ganska mild mot magen. Fast det är svårt att veta...

Dessutom hade han feber i morse när han vaknade. Vet inte om det påverkade skrikandet i natt. Tänk om han kunde prata och berätta var han hade ont!

För när han väl somnat vid halv ett på natten, dröjde det inte länge förrän han vaknade och skrek igen. Ingen rolig natt alls. Jag kan säga att jag verkligen lider med alla föräldrar vars bebisar har kolik (naturligtvis fruktansvärt synd om bebisarna också).

Idag har Lion mest sovit p g a febern. Men när han var vaken ville Linus gärna vara nära, nära. Lion fick ta emot en massa pussar av storebror! Det var hångel på hög nivå:)

Lite bus och hopp i sängen...
...innan det var dags för ännu mera mys med lillebror:)
Fredagsmys:) Lite Tom o Jerrykex, glass, tomater och gurka!!! Har inte riktigt kommit till godis än. Men Linus blir alldeles till sig när vi frågar om han vill ha tomat och gurka. Till måltider måste vi
t o m  ge honom det efter maten, som dessert eller att locka med, så att han äter. Annars äter han bara grönsaker och ingen mat. Kul att han är så förtjust i nyttigheter:) 
I helgen har mamma varit på besök och ville ge Linus en present. Jag hade en bil undanlagd som han skulle fått i torsdags av mig. Men han misskötte sig så mycket, så att jag sa att jag skulle lämna tillbaka den till affären. Lyckligtvis hade mormor "köpt" en likadan som han fick av henne idag. Bilen funkar till "flexi-traxs"-banan och han blev superglad!!! Han har inte gjort mycket annat än att hålla på med bilbanan på eftermiddagen/kvällen. När han sen skulle sova ville han bara leka med den lite till och ytterligare lite till. Han fick inte nog!
Lion och mormor!
Linus jobbade hårt på att väcka både Lion och pappa i morse...
Inte bara Linus som har svårt att låta flexi-trax-banan vara. När jag sitter och bloggar och barnen sover sedan länge, hör jag hur Niclas kör med bilbanan ute i vardagsrummet!!! Men han vill ju bara kolla hur den funkar... Eller hur, hahahahaha:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar