19 oktober 2011

Nya favoriter

Igår eftermiddag var jag och båda barnen och hälsade på Emelia och Melker. Linus fastnade direkt för en av hans leksaker... En eldriven motorcykel!!! Han lekte nästan konstant med den hela tiden vi var där. Sen när vi skulle gå så blev han tokledsen:( Fick verkligen slita för att få på honom kläderna och sätta honom i vagnen. Så fort jag fick på honom stövlarna åkte de av och att få på jackan var som att gå en brottningsmatch... Men tillslut gick det!
Sen ville Linus hela tiden att Melker skulle köra den andra motorcykeln, så att Linus kunde jaga honom. Melker sitta där, Melker sitta där, tjatade han. Sen försökte han styra Melker till den andra MC´n, men han var inte alls sugen. Kul att se att Linus så gärna ville leka med sin nya kompis:) Tyvärr blev nog Melker lite rädd för Linus, men ju äldre de blir desto bättre lär det ju gå!!
Brrrruuuuuum!!

Lion fortsätter att vara ganska missnöjd med att ligga på golvet och att sitta i babysittern. Hittade en Bumbo med lekbord på blocket igår kväll. Bra pris och säljaren bodde ett stenkast härifrån. Jag var den första att vara intresserad, så idag på väg från dagislämningen var jag och Lion och köpte den. Succé!! Han älskar att sitta i den:)
Dessutom visade han för första gången att han kan ha favoritleksaker. Tidigare har han inte riktigt brytt sig om vad man lagt fram till honom. Men den här trä-boken tyckte han väldigt, väldigt mycket om direkt.
Bytte jag den mot en annan leksak så blev han jätteledsen! Fick han sedan tillbaka boken, så blev han nöjd direkt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar