7 maj 2011

Härlig dag i mammas stuga

Vilket underbart väder!!!!!! Vi var nere i Varberg i mammas stuga och hälsade på idag. Så härligt för Linus att kunna springa omkring barfota i gräset! Vet inte hur jag ska stå ut i stan i sommar...:( Vill ha en gräsplätt att kunna vara på! Längtar så jag håller på att bli tokig! Hoppas det kan bli verklighet snart! Bara att kunna öppna dörren och vara ute direkt, istället för att göra en utflykt varje gång man ska ut... Nej, lägenhet + barn + sommar är ingen dröm direkt.
Igår gjorde jag ett ryck och packade ner alla böcker från bokhyllan och bar ner till förådet. Bokhyllan ska bort för att göra plats för en syskonvagn. Kom på att detta var en mycket bättre plats, jämfört med att hela tiden köra den genom lägenheten och ut på balkongen!
Nästa vecka tänkte jag beställa en ny vagn, det börjar ju bli dags snart. Har varit runt och kollat en massa vagnar och tillsist har vi bestämt oss.
Den blir nog perfekt! Hade varit mysigare med en där syskonen sitter brevid varandra, men en sådan får inte plats i vår bil. Sen är ju vagnarna där ena barnet sitter under/bakom det andra smidigare, men både svindyra och varken plats för skötväska eller varukorg. Jag vet ju hur mycket saker man oftast ska ha med sig och denna vagnen har en massa utrymme! Dessutom kostar den bara 2000:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar