2 maj 2011

UT

Linus var otroligt otålig imorse. Han ville ut! Tog på sig kepsen och klättrade själv upp i vagnen och sa ut, ut, ut. Tyvärr var han för tidig och vi skulle ut först 30 min senare och jag försökte locka med allt möjligt annat. Men det gick verkligen inte att få honom på andra tankar. Till sist lyckades jag och när det väl var dags att gå ville han inte ut, suck!!! Mycket tårar och det slutade med att vi blev jättesena. Jag som hela morgonen lovat honom lek på väg till dagis... Vi hann tyvärr inte med det för att han strulade så. Men jag fick honom lugn till slut ändå. Sa att de nog hittar på något roligt ute på dagis. Men vad händer då?! De var naturligtvis inte ute idag som de brukar. De var 1 personal kort idag och pga att 1 tjej skolas in, kunde de inte gå ut! Fattar verkligen inte varför de måste skola in inne och varför de inte går ut! På andra förskolor funkar det ju alldeles utmärkt att vara ute även under inskolningen. I alla fall, Linus blev ju helt knäckt igen. Jag som hela morgonen lovat honom att gå ut och nu fick han inte det:( Kände mig som en hemsk mamma... Han grät och grät och ville inte släppa mig. Har aldrig haft en så svår lämning någon gång. Stackarn, var helt slut och det kändes som att han kunde somna av utmattning när som helst.
Glad...
Ledsen... Det växlar fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar