17 maj 2011

Väntar och väntar

Nu börjar det bli riktigt jobbigt att vänta på att bebisen ska komma. De senaste 3 veckorna har det känts som att det är på gång att starta, men inte... Nu de senaste dagarna har jag mått illa och varit fruktansvärt trött! Jag är uppe en stund på morgonen, lämnar Linus på dagis, hem och äter lite lunch. Sen är jag så trött att jag ligger och slappar/sover i några timmar, grejar lite, sen vilar lite till innan jag hämtar Linus. Ändå är jag helt slut resten av dagen!!! Jag har skrivit hur jag mådde vecka för vecka när jag var gravid med Linus och jag mådde ungefär likadant då, förutom illamåendet. Den gången startade det ju innan beräknad födsel, så jag hoppas verkligen att det är tecken på att det blir samma nu! För att gå så här i 3-4 veckor till känns deprimerande! Idag är det 11 dagar kvar till bf. Vill kunna hålla igång och leka med Linus, gå promenader och träna. Vill röra på mig och ha lite energi igen!!!!

Är iallafall otroligt glad för att det löst sig med boende framöver! Det är en stor sten som lättat från bröstet. Kan bara slappna av nu och se fram emot flytten! Längtar även mycket mer efter bebisen nu, sedan vi hittat huset. Har inte riktigt hittat glädjen över det på riktigt innan. Just tanken på 2 små barn i lägenhet, har inte varit speciellt lockande. Lägenheten ligger ju väldigt bra och är superfin, men med har aldrig känt att det passar för barn att växa upp i. Nu kommer allt bli så mycket lättare när vi får en liten trädgård, där barnen lätt kan komma ut och leka! Det behöver inte vara en utflykt så fort vi ska ut och alla uteleksaker är där de ska vara. Slippa släpa trehjuling, sandleksaker, bollar och annat in och ut. Ska bli underbart! Dessutom finns det ett badkar i huset och det ska bli kul att kunna bada med mina småttingar och syskonen kommer kunna bada tillsammans:)

Tidigare har jag kännt att denna sommaren kommer bli tuff och kännas instängd. Men nu när man vet att flytten blir till hösten känns det som att det inte spelar någon roll längre. Bara skönt att inte flytta nu när minstingen ska komma. Han hinner ju växa till sig lite innan flytten blir. Lättare att flytta med en 5 månaders än en nyfödd!

Undrar vem det är som kommer att titta ut... Ska bli så spännande. Kommer han vara lik Linus, eller se ut på ett helt annat sätt? Mörkhårig eller lintott som storebror? Hoppas att vi hittar ett mysigt namn som passar bra på honom! Det är ju så sjukt svårt med pojknamn! Linus namn kom jag ju på efter att han var född. Namnet hade inte ens kommit på tal innan!
Lilla trollungen!
Liten har blivit stor! Han ÄLSKAR att träna:)

Igår när jag skulle hämta honom på dagis gick han hand i hand med en kompis ute på gården. Var så mysigt att iakta dem innan han upptäckte mig! De gick omkrig såhär en bra stund - sött:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar