21 juli 2011

7 veckor och 8 kg till skall bort!!

Då har det gått 4 veckor sedan jag hade 10 kg kvar och jag fortsätter neråt. Men det går otroligt segt. 0,5 kg i veckan är lite trögt när det är så många kilo till som ska bort, men det går ju iallafall åt rätt håll! Hade jag varit bättre på att äta rätt och skippa alla sötsaker jag stoppar i mig, hade det gått mycket fortare. Men jag har ingen disiplin vad gäller kost. Har försökt så många gånger, men det håller 1-2 dagar och sen frossar jag istället. Så jag fortsätter att leva som jag gjort tidigare. Vet ju att bara jag börjar röra mig mer så kommar övervikten att försvinna, även om det tar lite tid!

Tyvärr är min kropp fortfarande trasig och jag kan sällan ens gå promenader. Skulle ut idag på en härlig tur, men kom bara 100 meter innan ryggen sa bestämt NEJ. Så tråkigt... Kommer ut på ca 2 ordentliga promenader i veckan, men då har jag otroligt ont några dagar efteråt.

Idag skall jag tillbaka till barnmorskan för min efterkontroll, får se vad hon säger. Funderar på om jag kanske ska gå till min sjukgymnast igen. Hon kanske har bra tips och råd till mig... Vill både få tillbaka min kropp igen och bygga upp lite styrka! LÄNGTAR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar