1 juli 2011

Vomma pecki, vomma springa...

Igår kväll hittade Niclas på en ny lek - gömma späckhuggaren Späckis. Linus hade superkul! Men jag och Niclas hade ännu roligare åt Linus. Han försökte verkligen säga - gömma Späckis, men det blev otroligt många varianter. Vomma pecki, gömma springa, vomma springa osv. Som han försökte!!! Men han fick aldrig riktigt till det... Jag och Niclas bröt ihop av skratt, han var så söt!!

Idag har de 2 åkt till Smögen och jag och namnlös är ensamma hemma. Men vi kanske åker upp dit oxå, får se hur vädret blir. Just nu njuter jag av att bara vara!

Var ute på en långpromenad innan. Så underbart! Kroppen känns helt ok nu och jag kunde gå på ganska snabbt och hade inga direkta bekymmer. Som jag längtat:)
Gick förbi Panduru och köpte lite färg för att göra hand- och fotavtryck. Efter många försök fick jag till några bra avtryck på lillens fötter...
Men hur sjutton gör man handavtryck på en bebis med gripreflexer???

Jag har ett album om litens första år att fylla i och där är det rutor för hand- och fotavtryck... Men får nog ta foto på handen istället:)
Barnens faster Ann var här en snabbis häromdagen och hade med sig dessa fina presenter! SÅ fina:) Tack, tack Ann!!
Linus har fått en ny polis-pjamas. Han lekte att hans bobbycar var en polisbil.

Sen tyckte han tydligen att mina klackskor passade till polisuniformen... Hmmmmmm:)
Båda småttingarna höll igång inatt, så vi fick ta varsin. Gillade Linus sovställning när jag gick in till hans rum imorse!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar