21 juli 2011

I huvudet på en 2-åring...

Vilken glädje det är att ha barn!!! Speciellt nu när Linus börjar prata mer och mer. Vi får oss många goa skratt.

Idag packade han lite saker i en väska och sa - hej då! Vi frågade vart han skulle, fick till svar - Liseberg. Jaha sa vi, ska du gå dit själv?? Ja, mamma låsa upp. Ska mamma låsa upp dörren? Ja... Men hittar du till Liseberg? Ja... Vilken väg är det då? Ut...

Underbar vägbeskrivning - UT!!! Japp då hittar jag:) Han sa det också som att det var den självklaraste saken i världen.

Sen sminkade han sig fint!
Lion i sin fina hoodie...
... och Linus i sin.
Blev ju ingen promenad för mig idag pga ryggen, så vi fick vara lite på gården istället.

Var hos barnmorskan idag på efterkontroll och allt såg bra ut, men min rygg är ett bekymmer. Har mycket mer problem med foglossningar än vad som är normalt. Hon tyckte också att jag skulle ta kontakt med min sjukgymnast och se vad hon säger. Blir det inte bättre får jag boka en läkartid. Hoppas jag blir bra snart och framförallt ATT jag blir bra igen!!! Är lite rädd att jag aldrig kommer bli helt bra...

Linus ville hjälpa till med att bada lillebror, så han fick tvätta håret på honom:) Lion njuter av att bada, men blir skogstokig när det är färdigbadat. Han skriker helt hysteriskt i säkert 10 min... hmmmm.


Igår när jag fortfarande kunde gå lite, mötte jag och barnen upp min kompis Emelia och hennes söta Melker på Hedens lekplats. Linus och Melker var oftast på helt olika platser och vi sprang efter dem. Men några ord hann vi byta iallafall:)
Kullerbytta på gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar