19 juli 2011

Namn bestämt och annat...

Nu var det längesedan jag skrev nåt här, men vi har inte hittat på så mycket. Mest tagit det lugnt och haft det skönt! Fast i fredags åkte Niclas och Linus återigen till Smögen för några dagar. Jag och minstingen stannade hemma.
Vi tog en promenad över till Hisingen och Backaplan. Var i "vårt" hus och mätte häromdagen och letar nu ny soffa som passar. Så jag var på Sitty Möbler och tittade. Den jag fastnade för är precis en likadan modell som redan finns i huset.
De som bor i huset nu ska inte ha med sig denna soffan och den är ju snygg och passar perfekt, så vi kanske kan få köpa den... Otoligt praktiskt med skinn när man har barn!
Åkte till Ullared med bebben i söndags. Gav mig iväg i lördags kväll för att stanna till hos mamma i hennes stuga i Varberg över natten. Blev lite kortare att köra på söndagen. Tog en härlig promenad vid stugan och fick sällskap av en häst, mysigt:)
Hittade massa saker till Linus med "kokadiler". Har fått dille på krokodiler nu, så det passade ju bra! En favoritlek han kommit på själv är att smyga efter kokadil. Han kommer till oss och förklarar att kokadilen är i hallen och så ska vi smyga efter den. Men vi får vara försiktiga för den har "massa tander" och kan bitas.
Behövde en ny babysitter, för den gamla är helt ursutten och går inte att använda mer. Tyvärr hade de inga bra i Ullared så jag hittade en här i Göteborg istället. Men det är helt sjukt vad dyrt det är! Denna kostade 899:-!!! Fast jag köpte det sista exet så jag fick den för 599:-. Helt ok!!
Bästa köpet i Ullared var nog 2 st bilar till bilbanan. Köpte banan på en barnmarknad för 2 år sedan, men har inte haft några bilar som passar. Linus och pappa älskar att leka med bilbanan!!!
Imorse vaknade jag av att det surrade i vardagsrummet. Såg då en nyvaken, naken Linus som var på väg till mig för att få ny blöja och för att mysa lite, men som sett sin roliga bilbana och stannat där istället!
Linus fick en ny lekkompis på lekplatsen. Linus krockade (backade in i) med honom hela tiden. Han är inte direkt blyg med nya kompisar!
HOPPA HÖGT!
Idag blev det bestämt... Bebisens namn är Lion Thore Söderberg Max! Nu ska vi skriva på och skicka in pappren! Skönt att äntligen ha ett namn. Blir så mycket mer personligt då!

Jag har ju kallat honom Lion (uttalas med i) en månad nu, så allt annat kändes konstigt. Thore fick han efter Niclas underbara morfar som tyckte att han absolut kunde heta Lion. Ovanligt att äldre accepterar ovanliga namn annars! Men han är så härlig. Kul att ha med ett släktnamn, när det är en så go person!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar