29 juli 2011

Lion är helt sned...

Vi har det senaste uppmärksammat att Lion är helt sned. Det går att lägga honom rakt, men så fort han rör sig så böjer han tillbaka sig. Frågade bvc men tack och lov var det ingen fara. Han har tydligen bara starkare muskler i ryggen på ena sidan än den andra. Så det är träning som gäller, så ska det rätta till sig.
Men han är lika glad ändå:)
Förutom när det skall tränas... Han hatar verkligen att ligga på mage och envisas om att ha huvudet åt bara ena hållet. Jag vänder hans huvud och det åker tillbaka som en fjäder och så blir han jättearg:(

Jag och Lion är ensamma hemma i några dagar. Vi åkte upp till Smögen i onsdags allihop, men jag och lillen fick åka tillbaka till Göteborg redan dagen efter för att vi skulle till bvc. Lion börjar ju närma sig 2 månader, så det var dags för kontroll. Han väger konstigt nog mindre än vad Linus gjorde i samma ålder. Längden är samma, men Lion är så mycket tjockare och har sina goa veck överallt, något som Linus aldrig hade... Så jag trodde verkligen att han skulle väga betydligt mer. Konstigt! Fast Linus var ju å andra sidan väldigt stark och hade väl mer muskler istället.
Såhär stark var Linus när han var 2 månader. Långt kvar för Lion innan han kan sitta så!!!


Synd bara att vi inte kunde vara kvar på Smögen längre denna gången, för tvärtemot alla väderprognoser så blev det toppenväder! Skönt för Niclas som nu är ute med killgänget och seglar. Linus har det samtidigt toppen hos farmor och farfar. Frågar inte ens efter oss:( Fast det är bra att han trivs och har kul!!!
Har dansar han loss till Scooter. Inga barnvisor här inte:) Men han älskar verkligen dans. Nu vill han inte ens se på barnprogram på morgonen utan vill bara se på So You Think You Can Dance, som går samtidigt varje morgon! Inte mig emot:)
Imorgon blir det nog en vända till stan för att jaga kläder till mig. Inte mycket jag kan använda, är alldeles för stor och magen är fortfarande som en degklump. MEN idag kunde jag iallafall ta en normal lite promenad utan att få ont i ryggen. Hoppas, hoppas det håller i sig! Jag är tjatig, men längtar så enormt efter att komma i form igen. Det stör mig verkligen jättemycket varje dag att jag bara kan sitta och ta det lugnt. Vill bli stark och känna att jag är kompis med kroppen igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar