7 juli 2011

Smögen

I fredags åkte Niclas och Linus buss upp till Smögen och farmor och farfar. Sen kom jag och lillebror efter med bilen på söndagen. Småsegt att köra, men perfekt att åka kl 13 och lyssna på sommarprat i P1. Programmet var slut lagom till att jag var framme. Skönt att lyssna på intressanta berättelser medan man kör! Brukar ju även lyssna på det när jag är ute och går. Timbuktu´s program var väldigt intressant, kan jag rekomendera!

Vädret var härligt och Linus plaskade i vattnet vid den egna lilla stranden, nedanför huset, med Kungshamn i bakgrunden.
Bebisen och farmor vid lilla sjöboden.
Linus ville köra båten. Men vi hade inte flytvästen med oss, så det fick bli till att bara sitta i den.
Häromdagen var Niclas, Linus och farfar ute på havet och Linus fick sin första makrill!
Ute på kvällspromenad. Jag försöker ju bränna bort lite kg genom att vara ute och gå. Ibland går det riktigt bra och kroppen känns ganska hel (förutom lite ont i ryggen pga foglossningar). Men denna promenaden var katastrof. Hade jätteont lite överallt och magen känndes inte ok. Fick gå i snigelfart tillbaka. Hade jätteond och svullen mage... Tror att jag fortfarande efter 5 v måste ta det extremt försikigt:( BLÄÄÄÄÄÄ!!!! Vill inte ta det lugnt och bara sitta på häcken längre.

Ett besök hos undebara Thore (gammelmorfar) och hans Sonja. De är otroligt härliga människor:)

Jag åkte hem med minstingen i tisdags. Skönt att sova i sin egna breda säng, speciellt när man ska amma några gånger varje natt. Dessutom vill han gärna sova brevid mig och då är det väldigt skönt med en lite större säng.

På onsdagen var det kanonväder och jättevarmt. Så jag och bebben åkte till Gottskär och mötte upp mormor. Härlig dag på stranden! Vi kunde slappa och prata massor nu när inte Linus var med.

Men oj, vad solen är stark! Vi satt i skuggan nästan hela tiden, fast fick ordentligt med färg ändå... Har aldrig hänt innan. Dessutom var vattnet otoligt skönt! Hade gärna tagit mig ett dopp, men har inga badkläder som passar:( Men doppade benen iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar