10 april 2012

Hopplös träningssvacka

SUCK! Efter senaste lilla förkylningen för flera veckor sedan nu, så kan jag inte få tillbaka mitt träningssug:( Jag har gjort flera försök, för oftast brukar det släppa, bara man kommer iväg till gymmet. Men när jag har varit där har det bara känts tungt och inte alls så kul som det brukar, även fast passet i sig och musiken varit på topp.

Dessutom är det ett nytt Body Pump pass, som jag har svårt att gilla. Det brukar vara en massa låtar som jag gillar och som jag får en massa energi från, men inte detta nya. Har gett det några chanser, men det känns bara blaha. När instruktören dessutom struntar i att hålla takten (ja, hon säger det själv hela tiden att hon inte är å noga med det) blir det inte så inspirerande. Idag var hon inte i takt en enda låt och instruerar alltid lite försent så att man tappar bort sig. Niclas som var utanför och tränade, sa att det såg ut som "hela havet stormar". Tror att jag får hoppa pumpen ett tag, tills de byter program och skita i att gå på just den instruktörens pass. Tyvärr är det på en perfekt tid, då det passar med att lämna in barnen på mini-SATS. Men jag får helt enkelt välja en sämre tid och något annat att träna.

Siktar på att komma iväg till cross-trainingen på torsdag och och shapen på måndag. Hoppas att de två grymma passen ska få det att lossna!! Man får ju sån energi när man väl är igång med träningen, plus att det närmar sig sommar... Har ju lite att jobba på om jag inte ska behöva gömma mig i vassen, hihi:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar