16 april 2012

Imorgon är en speciell dag...

För då är det 3 år sedan Linus kom till världen!!! Lillplutten... Han har blivit så stor. Men ändå känns det som mycke längre tid sedan han var bebis. Jag kommer knappt ihåg. Men jag är otroligt glad över att jag tagit så mycket kort och skrivit upp det mesta. Kul att kunna minnas, genom att titta tillbaka. Det är ju även huvudorsaken till att jag startade bloggen. Man glömmer så fort och jag vill kunna titta tillbaka och läsa om hur barnens uppväxt har varit.
Igår hade vi kalas för honom, då min släkt kom. Nästa helg blir det Niclas familj som kommer och vi ska även ha ett mindre barnkalas. Många kalas blir det, men jag tycker att det blir så himla många samtidigt annars och ingen hinner umgås. Mindra kalas blir oftast lite mysigare tycker jag.

Den absoluta favoritpresenten var en mikrofon på stativ! Moster Emma frågade mig häromdagen vad han önskade sig. Då kom jag på detta. Han älskar ju att kolla på klipp från melodifestivalen och dansar och sjunger och försöker härma varenda rörelse. Som mikrofon har han hittills använt en innebandyklubba, men blir otroligt frustrerad, då den välter hela tiden.
Han släppte inte mikrofonen många sekunder under kalaset, utan bjöd på full show då han körde David Lindgrens sång.
Så fort han kollat lite på sin nya Pippi-film imorse, så kom han ner och tog tag i mikrofonen och sjöng och dansade.
Han har inte gjort mycket annat idag:)
Han fick även en balanscykel...
...och en sparkcykel. Förra året fick han en med 4 hjul, men nu var det dags för nästa svårighetsgrad. Idag var vi ute och testade den och det gick hur bra som helst direkt. Dessutom träffade vi två kompisar till linus, som även de tog fram sina sparkcyklar.
Lion roar sig på sitt sätt och behöver inga avancerade leksaker än direkt!

Sen har han börjat med detta... Är det nästa steg från yogan han höll på med för några månader sedan?
Stoppa bebis i en tom låda är ju även det mycket uppskattat:)
 Linus älskar att få lillebror att skratta!
Pappa hade rensat lite i ett förråd och hittat denna gamla trehjuling från när jag var liten. Han hade målat över rosten, men tyvärr var inte färgen torr när han lade in den i bilen, så färgen har runnit endel. Men tanken var god och resultatet blev mycket bättre än den var innan. Jag gillar den:)
Var tvungen att kolla i mitt gamla album och trodde jag hittade en bild från när jag hade den. Men såg sedan att att det är ju inte alls samma. Vi måste haft fler än en tror jag... Men blev helt kär i denna bilden. Herregud vad rund och go jag var i ansiktet:)
Här är jag och brorsan och jag ser tydliga likheter mellan mig och Lion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar