6 april 2012

Sjuka barn och dagarna har flugit iväg

Ja, denna veckan har det varit fullt upp p g a sjuka barn. I måndags åkte ju jag och Linus till lek och bus landet, för att jag inte haft tid med honom på hela dagen. På tisdagen var han däremot inte alls lika pigg. På morgonen hade han 38 graders feber. Inte mycket, men tillräckligt för att vara hemma från dagis. Han var slö hela dagen och fick vila och sova så mycket han ville. Lion hade fortfarande diarré och jag fick serva de båda hela tiden.
Vi kom ut en liten sväng på eftermiddagen, men det var inte populärt och Linus ville bara hem.

Han hade lite feber på onsdagen också, så han fick stanna hemma då med. Men på eftermiddagen var han som vanligt igen och vi var ute och lekte en massa med grannarna. Efter ett tag försvann Linus iväg till Bruno och jag satt i sandlådan med Lion, Moltas och hans mamma. Linus kom med hörselskydd och borrmaskin och berättade för mig att han jobbade. Sedan gick han iväg igen. När jag sedan gick för att kolla till honom var han borta... Fick syn på honom inne hos Bruno. Fick då veta att Linus skulle gått till mig för att fråga om han fick följa med in. Pappan fick till svar att han frågat mig och att jag sagt att det gick bra! Hahaha, Linus var så inne i tankarna på att han skulle in och snickra att han väl trodde att han berättat att han skulle gå in. Men det gjorde inget. Kul att han fått en bra kompis:)
Lion däremot var svag och slö flera dagar. Han har mest velat sova eller vara i famnen. Han som aldrig vill mysa annars har varit SÅ goooooo. Men det har ju gjort att jag haft väldigt begränsad tid till Linus tyvärr...
På torsdagen var Linus feberfri och kom efter MYCKET kamp och protester iväg till dagis. Svår lämning med mycket tårar, men ville sedan som vanligt inte gå hem. Ytterkläderna skulle dessutom absolut inte på. Men efter bara några meter ute kom klagandet - mamma, mamma, jag fryser!!!!! Hehe, när ska han lära sig att jag oftast har rätt?
När vi kom hem och kollade posten fanns där två små paket till barnen!!!! Spännande:) Det var lite påskpresenter från faster Ann. Mycket uppskattat
Godis och påskfjädrar till Linus...
... och lite bebisgott och påskfjädrar till Lion!
Idag målade jag jag Linus som en påsk-kärring, men han ville snart ta över och måla sig själv. Efter det åkte sjal och förkläde av innan Niclas ens hade fått se. Men, men, nästa år kanske...
Just det, i torsdags var jag och Lion på bvc. Nu väger han knappt 9,5kg (gick ner lite under sjukdomen) och är 74,5cm lång. Linus var vid samma ålder 76cm och vägde knappt 9kg.

Idag har vi varit nere i Kinna och grattar mormor. Hon fydde 90 år för ett bra tag sedan, men var sjuk, så vi har fått skjuta på det lite. Tyvärr var Linus gnällig och understimulerad hela tiden. Så det blev mycket stök och srik efter napp och kanin tills dess att Niclas tog med sig honom ut. Då fick han energi och blev glad. Nej, det där att åka hem till folk för att umgås funkar inte så bra med Linus. Man ska leka non-stop med honom, annars bara gnäller han... Undrar om det kommer att gå över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar