2 april 2012

Magsjuka och FULL rulle!

Vilken hektisk dag!!!! Men en liten Lion hemma som skulle matas med pytteportioner och vätskeersättning ofta. Blandat med ständig diarré som oftast läckte på kläder som genast behövdes sköljas upp. En treåring som vill leka med mig och mat som behövde lagas. Jag sprang mellan Lion vid köksbordet, spisen och skötbordet/tvättstugan och hade absolut ingen tid alls till Linus, stackarn... Men han var verkligen tålmodig. Jag lovade honom ständigt att leka med honom, bara jag gjort färdigt en sak. Men det byggdes hela tiden på med nya saker, så jag fick aldrig loss någon tid:(

Niclas slutade tidigt idag och när han kom hem vid två, satt jag med en sovande Linus och en slö Lion i soffan och hade äntligen en lugn stund!!
Mysigt, mysigt!! Jag satt och pillade Linus i håret och efter en stund var Lion där med sin hand och gjorde samma sak. Urgulligt!
Vi kom fram till att jag skulle hitta på något kul med Linus på eftermiddagen, för att han han blivit så åsidosatt, men samtidigt varit så duktig. Jag har varit sugen på att ta med honom till Lek och Bus-landet i två års tid nu. Men tjock mage på mig och dålig axel på Niclas har gjort att vi avstått. Men nu kändes som en perfekt dag!
Han tyckte det var helt fantastiskt kul och ville inte därifrån:)
Jag hade själv väldigt kul. Sprang upp och ner i hinderbanorna och njöt av att ha all tid i världen att bara vara med min Linus helt själv!!!
Krokodilen var läskig den och det dröjde innan han vågade sig fram.
Jag försökte få honom att ta en liten paus, för att äta och dricka lite, men det var helt omöjligt. Efter 2,5 timmas lek fick jag dra honom därifrån och då var klockan redan halv sex. Så istället för att komma hem med en hungrig, trött kille, stannade vi till på McDonalds. Succé som vanligt och med munnen full av minimorötter leker han tiger!
Hemma var han på strålande humör och Lion hade piggnat till. Linus gick sedan lätt att natta, medan Lion var extremt svår. Han skrek jättemycket och verkade ha ont. Vi försökte allt, men ingenting hjälpte... Tillslut kräktes han lite, lite, men efter det slappnade hela han av. Vi tog även in vagnen och sövde honom i den. Håller tummarna för att natten blir lugn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar