3 juni 2012

3 veckor med LCHF

Jag har länge mått konstigt och varit energilös. Jag har ätit massor, men utan att bli nöjd. Varit uppsvälld i magen och det har känts som att något saknats i kroppen. Bara det att jag redan vid halv elva tiden behövt få i mig lunch, för att vid tvåtiden vilja ha ytterligare en lunch!!! Jag har försökt att äta ett ordentligt mellanmål istället, men det har inte hjälpt.

Det pratas ju väldigt om LCHF nu och det verkade som att många mår väldigt, väldigt bra av det. Jag som absolut aldrig kan hålla en diet, blev faktiskt lite sugen! Denna verkade enkel, med mycket mat som gick snabbt att laga till, inte en massa konstiga ingridienser och dessutom verkade det otroligt gott!!!
Denna frukost t ex är ju inte helt fel. Plättar med bär och grädde:) MUMS (fast godare med hallon).

Jag har hittills inte kännt att jag saknat något speciellt, utan varit väldigt nöjd med det jag ätit. Magen mår fantastiskt bra och jag har minskat lite i vikt. På dessa 3 veckorna har jag gått ner 1,5 kg, vilket inte är mycket alls. Men jag har ju inte heller någon stor övervikt, så självklart rasar jag inte i vikt. Däremot har jag minskat 5 cm över magen, så kläderna sitter betydligt mycket bättre på bara denna korta tiden!!

Sen får vi se hur jag kommer lägga upp kosten i framtiden. Läste om något som heter LCHQ och det är liknande, men är inte lika extrem och jag tror nog att det är bättre på lång sikt. Men då kommer det där tråkiga och jobbiga, som jag tycker, att man behöver läsa på mycket mer. Det får bli ett senare projekt, nu tänker jag köra på med detta, för jäklar vad skönt det är att må så mycket bättre OCH bli mindre samtidigt:)

Lite bilder från helgen får det bli också...
Lilla coolingen njuter på sitt 1-årskalas!
Idag var Linus fruktansvärt stolt över att han fixade nästan hela sin frukost själv. Han bredde sin knäckemacka med smör och lade själv på en skiva skinka. Sedan drog han fram sin pall till bänken och klättrade upp där och fixade lite puffar och russin i en skål. Han lös som en sol och sträckte på sig lite extra att han klarat det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar