4 juni 2012

Ett varv runt Finnsjön

Jag skulle in till stan idag för att träna shape. Men jag såg att instruktören (den bästa) var sjuk och hade en vikarie. Så då tänkte jag köra ett pass här i Mölnlycke istället. Sparar ju 2 timmar på det!

Men jag kom på en annan idé. Jag har länge velat ta en promenad runt Finnsjön. Men oftast när det passar med promenad behöver jag ha med mig barnvagnen och just nu är delar av stigen inte alls anpassad för det...
Kolla bara här!!! En enorm stenhög + sandhög var 20-30 meter mellan Örtjärn och Finnsjön. Snacka om hinderbana:)

De håller på att göra både nya slingor och elljusspår. Det kommer nog bli jättebra, men just nu kommer man knappt fram ens när man går.

Som tur är var ju resten av stigen runt sjön jättefin och jag njöt av promenaden! Kände mig t o m så pigg och full av energi att jag sprang då och då. Det blev nog 2/3 gång och 1/3 jogg, vilket jag är grymt nöjd med! För jag har alltid haft kass kondition och aldrig klarat av att jogga.

Nu ska jag försöka ta mig runt några gånger i veckan och mitt mål är att jogga mer och mer. Om ett tag kanske jag har bytt till 2/3 jogg istället. Just det, kollade hur långt det var och hela rundan var 8,2 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar