6 juni 2012

Varv nr 2

Idag tog jag mig runt Finnsjön en andra gång. De första 3 km kändes otroligt bra och jag sprang nog två tredjedelar och kände mig pigg och stark. Men så kom skoskaven:( Det var mitt inlägg i ena skon som skavde. Jag stannade många gånger för att försöka justera det, men inget hjälpte. Så det var bara till att gå mycket istället för att jogga.
Idag testade jag andra skor, jämfört med förra gången. Dessa har jag annars på gymmet, med de är egentligen löparskor. Men de får förbli inomhusskor, för där är de fantastiskt sköna. De jag hade i måndags är egentligen walkingskor, men funkade jättebra att jogga i, så även fast de är mycket tyngre och klumpigare, så får det bli dem i fortsättningen.
Förra gången var mitt tempo i genomsnitt 8.30 per km och idag blev det 7.30. Men hade jag inte fått skoskavet hade det nog blivit runt 7 min/km. Det får bli mitt mål till nästa gång, då med rätt skor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar